چکیده :

اين پژوهش به سنجش و شناسايي عوامل مؤثر بر شايستگي های تفکراستراتژيک دانش پژوهان تهران مي پردازد. مدل پژوهش، مدل نونتامانوپ و همکاران است که ساختار آن مبتني بر تبديل مفهوم ذهني شايستگي های تفکر استراتژيک به مفهوم عیني )توانايي تدوين استراتژی( از طريق متغیرهای مستقلي همچون توانائي تفکر مفهومي، تفکر ديداری، خلاقیت، توانائي تفکر تحلیلي، توانائي يادگیری، توانائي سنتز و عینیت گرائي مي باشد. اين پژوهش توصیفي- پیمايشي و ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه با62 سوال بسته در طیف لیکرت مي باشد. نتايج تجزيه و تحلیل آماری نشان مي دهد که شايستگي مورد مطالعه با میانگین امتیاز 2.86 از 5 در سطح متوسطي قرار دارد. همچنین نتايج تحلیل رگرسیون قدم به قدم پس رونده نشان مي دهد يک واحد تغییر در متغیرهای توانائي های يادگیری، تفکر ديداری، سنتز و تفکر مفهوميبه ترتیب 0.28، 0.27، 0.22 و 0.19 توانايي تدوين استراتژی را تحت تاثیر قرار مي دهد و نتايج آنالیز تحلیل مسیر حاکي از آن است که متغیر عینیت از مدل خارج مي گردد و ساير متغیرها بصورت مستقیم و غیر مستقیم بر توانايي تدوين استراتژی تاثیر مي گذارند. براساس نتايج حاصل، بهبود قدرت: تفکر سیستمي، فرصت جويي، ابهام پذيری و يادگیری مستمر در جامعه مورد نظر ضروری مي باشد

کلید واژگان :

شايستگي فردی، تفکر استراتژيک، خلاقیت، يادگیری، تحلیل، سنتز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک