چکیده :

امروزه گردشگری در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان توسعه در کشورهای جهان سوم است و سهم بسیار بالایی را در تولید ناخالص ملی و درآمدهای ارزی دارد. از این رو دولت¬ها در جهت جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری تلاش و برنامه¬ریزی می¬کنند. با توجه به قرار گرفتن ما در عصر اطلاعات و ارتباطات لزوم توجه به دادن اطلاعات کارآمد، بروز و سریع به مخاطبان بیش از پیش مورد توجه قرار می¬گیرد. لذا به نظر می¬رسد که استفاده از فن¬آوری¬های نوین در معرفی مناطق گردشگری می¬تواند مفید باشد. نگارنده در این مقاله در پی آن است تا از بین انواع مختلف گزینه¬های پیش رو در فضای مجازی برای معرفی مناطق گردشگری، یکی را به عنوان مورد اقبال¬ترین گزینه از دیدگاه مخاطبان برگزیند؛ زیرا همواره بازاریابی برای مناطق گردشگری باید به طریقی باشد که مورد استقبال عامه مردم قرار گیرد و در آن¬ها میل به خرید (در مورد گردشگری، میل به بازدید)، را ایجاد نماید. از این رو پس از بررسی¬های انجام گرفته، یک پرسشنامه تهیه شد که پس از گرفتن آزمون اولیه، این پرسشنامه در اختیار 320 نفر از شهروندان شهر تبریز از اقشار مختلف، قرار گرفت و در انتها نگارنده به این نتیجه دست یافت که از بین 8 نوع مختلف فضای مجازی مورد بررسی، تیزر تبلیغاتی به عنوان مورد اقبال¬ترین گزینه از نظر عامه مردم بوده است.

کلید واژگان :

گردشگری، بازاریابی گردشگری، فضای مجازی، ارزیابی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک