چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی نقش هوش هیجانی کارکنان و ابعاد آن بر میزان گرایش کارآفرینانه آنها در درون سازمان می باشد. نتایج حاصله حاکی از آن است که بین هوش هیجانی و گرایش کارآفرینانه کارکنان رابطه برقرار است و از میان ابعاد هوش هیجانی، بعد همدلی و خودانگیزی نسبت به سایر ابعاد بیشترین تأثیر را در گرایش کارآفرینانه کارکنان دارد. یافته های این مطالعه نشان داد که خودانگیزی و خودآگاهی بیشترین تأثیر را روی بعد نوآوری از گرایش کارآفرینانه دارد. خودتنظیمی بیشترین تأثیر را روی ریسک پذیری و بعد همدلی بیشترین تأثیر را روی بعد پیشگامی دارد.

کلید واژگان :

کارآفرینی سازمانی، هوش هیجانی، گرایش کارآفرینانه، خودآگاهی، خودتنظیمی، خودانگیزی، همدلی، مهارت اجتماعی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک