چکیده :

هدف پژوهش حاضر،تببین رابطه ی بین تجربه و ویژگی های شخصیتی مدیران اجرایی با ظرفیتهای پویای سازمان (ظرفیت بازاریابی،ظرفیت تحقیق و توسعه،ظرفیت تولید) می باشد. این پژوهش به صورت توصیفی از نوع همبستگی صورت گرفته است.جامعه ی مورد مطالعه 320 مدیر اجرایی در شهرک های صنعتی استان زنجان می باشد،با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای،طبق فرمول کوکران نمونه آماری به حجم 175 نفرانتخاب گردید که از این تعداد 160 مدیر پرسشنامه را تکمیل و پاسخ دادند.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد بهره گرفته شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی از میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنبای از تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.نتایج نشان داد بین ویژگی های شخصیتی مدیران(خودارزیابی،همکاری،اعتماد،وابستگی، همبستگی) و تجربه(سن و تصدی) با ظرفیت های پویای سازمان که شامل ظرفیت تولید،ظرفیت تحقیق و توسعه و ظرفیت بازاریابی می باشد رابطه مستقیم معنی دار وجود دارد.

کلید واژگان :

تجربه ، ویژگی های شخصیتی ، مدیران اجرایی ، ظرفیت های پویای سازمان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک