چکیده :

بسیاری از دانش آموزان به درس ادبیات فارسی علاقه نشان نداده ودر برنامه ریزی خود جایی برای این درس درنظر نمی گیرند و بدین جهت معلم را به اهداف موردنظر درکلاس درس نمی رسانند. زبان، مهمترین ابزار انسان برای تفکر، سخن گفتن،گوش دادن،خواندن و نوشتن است، به همین جهت ادبیات فارسی از دروس دیگر مهم تر و شایسته توجه بیشتری است که اگر این توجه محقق نشود، به طور غیرمستقیم به تدریس معلمان دروس دیگر هم لطمه وارد می کند، بنابراین شرط اول در رسیدن به اهداف آموزش در تدریس درس ادبیات فارسی، ایجاد و تقویت علاقه مندی دانش آموزان به این درس است که اگر وجود ندارد ، باید آن را به وجود آورد. به همین منظور دراین مقاله بااستفاده از روش توصیفی–تحلیلی سعی شده تا ضمن بیان مفهوم انگیزش و نظریه های مربوط به آن، باتوجه به روشهای تدریس موثر و با اتکا به روشها و فنون تدریس، راهکارهای انگیزش دانش آموزان نسبت به درس ادبیات فارسی تبیین شده و در این راستا راهکارهای مطلوبی ارایه گردد. بطوریکه می توان هدف این مقاله را از بین بردن موانع و مشکلات موجود درمسیر دست یابی به اهداف آموزشی درتدریس درس ادبیات فارسی و تقویت عوامل تاثیرگذار دانست.

کلید واژگان :

انگیزش ، دانش آموزان ، تدریس ، درس ادبیات فارسی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک