چکیده :

چکیده در عصر امروزه با توجه به افزایش سریع رقابت و پیچیدگی های عصر اطلاعات سازمان ها نیازمند اموزش مهارت هایی هستند که بتوانند با علم روز پیشرفت کنند یکی از این مهارت های مهم و کارا خلافیت و نواوری می باشد که با استفاده از ان همگان سعی در رشد و توسعه شرکت و سازمان خود را داشته باشند.مدیریت هوشیار بر آن است تا هر چه بیشتر و بهتر در جهت استفاده از ابزاری به نام مدیریت دانش برای مقابله با عوامل عدم اطمینان و حفظ موقعیت و ایجاد خلاقیت و نوآوری جهت گسترش عرصه رقابتی خود برآید.مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان ها کمک می کند تا اطلاعات و تخصص های مهم بدون ساختار را که بخشی از حافظه سازمان بوده را شناسایی و انتخاب سازمان دهی منتشر و منتقل سازد.در این مقاله ضمن تشریح مفاهیم نو اوری و خلاقیت به موضوع مدیریت دانش و نقش ان در نواوری و خلاقیت سازمانی پرداخته و همچنین به بررسی اهداف مدیریت دانش در نواوری و خلافیت و تاثیر مولفه های مدیریت دانش پرداخته شده است.نتایج بیانگر ان است که مدیریت دانش همان سازماندهی دانسته ها است با افزایش خلاقیت و نو اوری در سازمان توان رقابتی دائمی و رو به بهبود مستمر حاصل شده و توجه سازمان ها و شرکت ها به مدیریت دانش باعث افزایش نو اوری و خلافیت خواهد گردید

کلید واژگان :

مدیریت دانش، نوآوری سازمان، خلاقیت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک