چکیده :

چکیده یکی از دلایل شکست اجرای مدیریت ارتباط با مشتری ، آن چنان كه محققان مختلف به آن اشاره كرده اند، نداشتن ابزار و معیارهای مناسب برای سنجش و ارزیابی ارتباط با مشتری است. لذا داشتن ابزاری جامع برای ارزیابی ارتباط با مشتریان ، از دیدگاه سیستمی، ضروری می باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر پیاده سازی بهینه مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پاسارگاد با استفاده از روشهای آماری میباشد.جامعه آماری مدیران و معاونین و كارمندان، نفر می باشد.با توجه به این 483 شعبه بانک پاسارگاد مرتبط با این تحقیق در شهر تهران به تعداد 5 كارشناسان و مشتریان كه پژوهش حاضر به دنبال بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر پیاده سازی بهینه مدیریت ارتباط با مشتری با روش های است و از نتایج آن در جامعه مورد نظر میتوان استفاده نمود، از نوع پژوهشهای كاربردی میباشد .همچنین MADM 0/925 پژوهش حاضر از لحاظ گرد آوری داده در زمره پژوهش های توصیفی- پیمایشی قرار میگیرد و پایایی پرسشنامه محاسبه گردید. آمارهای توصیفی متغیرها با استفاده از نرم افزار محاسبه و بررسی شدهاند. در اصلی ترین بخش با SPSS استفاده از روش تاپسیس به رتبه بندی شاخص ها می پردازیم .لازم به بیان است كه با توجه به اینکه در این مدل نیاز به محاسبه و سپس برای رتبه بندی گزینه ها AHP وزندهی شاخصها می باشد، وزن هر كدام از شاخص ها با استفاده از روش استفاده شده است. در نهایت عامل سازمانی دارای بیشترین وزن و سپس عوامل فرهنگی و تکنولوژی TOPSISاز نرم افزار به ترتیب در الویت های بعدی قرار گرفتند. بانک پاسارگاد شعبه ونک رتبه اول را در بکار گیری عوامل موثر بر مدیریت ارتباط را به خود اختصاص دادند. 5 تا 2 توانیر و گاندی رتبه های ، ملاصدرا ، با مشتری به خود اختصاص داد و شعبات خیابان شیراز

کلید واژگان :

TOPSIS،AHP،مدیریت ارتباط با مشتری،بهینه،بانک پاسارگاد،تاپسیس،CRM



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک