چکیده :

پیشرفت هر جامعه در گرو توانمندی نظام آموزشی است که به تعلیم و تربیت شهروندان جامعه می پردازد،به طوری که کشورهای مترقی و پیشرفته علمی-صنعتی و اقتصادی جهان با سرمایه گذاری عظیم و بلند مدت برای رسیدن به آموزش و پرورش توانمد تلاش های فراوانی انجام داده اند.یکی از مهم ترین توانمندهای آموزش وپرورش،مقوله کاربرد روش های نوین تدریس و بهره گیری معلم ازآنها در فرآیند آموزش و پرورش کلاسی می باشد.تئورسین های مکاتب مختلف یادگیری تاکید بر کاربرد این روشها داشته و استفاده ازآنها را حتی در صورت هزینه بر بودن مورد توصیه و تاکید قرار داده اند،به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی اهمیت و تاثیر استفاده از روش های نوین تدریس در اثر بخشی آموزش علوم پرداخته،یکی از موثر ترین روش های تدریس فعال ،با رویکرد آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان در کلاس درس،الگوی تفحص جمعی(اکتشاف گروهی )بوده،با طراحی آموزشی محتوای آموزشی-تربیتی قصد شده در بخش علوم زمین کتب درسی علوم تجربی و کتاب های زمین شناسی سال سوم و چهارم متوسطه و ... برای ارائه به مخاطبان بر اساس الگوی این روش تدریس ،علاوه بر ایجاد روحیه کاوشگری ،لذت یادگیری،روحیه همکاری جمعی و جمع گرایی در میان شهروندان، تقویت شده،دستگاه پر هزینه آموزش و پرورش در ارائه اهداف و محتواهای آموزشی قصد شده به مخاطبین خود بیش از پیش اثر گذار خواهد بود

کلید واژگان :

روش های نوین تدریس،یاددهی-یادگیری اثر بخش،الگوی تفحص گروهی،آموزش اثر بخش علوم زمین



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک