چکیده :

در محيط كنوني كه بازارها لحظه به لحظه رقابتي تر شده و ميزان خلاقيت و نوآوري هر لحظه بيشتر مي شود بسيار مهم و حياتي است كه سازمانها از دانسته هاي خود اطلاع داشته و بتوانند اين دانسته ها را به نحو احسن يكپارچه و مديريت نمايند. در محيط كنوني كه بازارها لحظه به لحظه رقابتي تر شده و ميزان خلاقيت و نوآوري هر لحظه بيشتر مي شود بسيار مهم و حياتي است كه سازمانها از دانسته هاي خود اطلاع داشته و بتوانند اين دانسته ها را به نحو احسن يكپارچه و مديريت نمايند. در صنعت هتلداری کشورهای پیشرو، موازنه میان دانش و سایر منابع، به نفع دانش تغییر یافته است؛ به گونه ای که دانش به عاملی تعیین کننده در زندگی حتی بیش از زمین، کار و سرمایه تبدیل شده است. یادگیری سازمانی یكی از مؤلفه های بحرانی در هوش صنعت هلتداری است که به معنای توانایی حل مسائل و مشكلات آن سازمان می باشد. اين در حالي است كه عوامل شناسايي شده و نحوه تأثير آنها بر استراتژي مديريت دانش در ذات خود داراي ابهام مي باشند .از همین رو در مطالعه پیش رو برای انتخاب استراتژی مدیریت دانش از روش کوالیفلکس در شرایط عدم قطعیت و فازی بهره گرفته شده است که نتایج حاکی از آن می باشد در رتبه بندی استراتژی های مدیریت دانش،استراتژی برونی سازی بعنوان استراتژی برتر برای صنعت هتلداری انتخاب شده است.

کلید واژگان :

مدیریت دانش،هتلداری،QUALIFELX،رتبه بندی اعداد فازی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک