چکیده :

به باور بسیاری از جمله ملک الشعرای بهار، پروین در سرودن غزل، دستی نداشته است. امّا اندک غزل باقی مانده از وی، خلاف این ادّعا را ثابت می کند. برای بررسی این مسأله، ساختار بیرونی(موسیقی بیرونی و کناری) غزل «سفر اشک» پروین را مورد بررسی قرار داده ایم. نتیجه بررسی نشان میدهد علیرغم ملائم طبع بودن قطعه برای پروین، وی در سرودن غزل نیز مؤفق عمل کرده است.

کلید واژگان :

پروین اعتصامی، ردیف، ساختار، غزل، موسیقی بیرونی، موسیقی شعر،



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک