هدف این تحقیق بررسی تأثیر تعهد کاری بر کیفیت خدمات از طریق نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی در یک الگوی منسجم و بررسی تجربی مبنای نظری آن است. روش انجام تحقیق مذکور بر مبنای هدف تحقیق از نوع کاربردی میباشد. در این پژوهش از ابزار پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شده است و پایایی پرسشنامههای مذکور از طریق آلفای کرونباخ محاسبه گردیده و پرسشنامههای مورد استفاده عبارتاند از «پرسشنامه تعهد کاری کارکنان با پایایی 766/0», «پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پادساکف با پایایی 846/0», «پرسشنامه کیفیت ارائه خدمات سروکوال با پایایی 960/0»جامعه آماری مورد استفاده در این تحقیق شامل 530 نفر از کارمندان سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران میباشد. طبق نتایج حاصل از پژوهش نگرش و شفافیت نقش میتواند بهصورت مثبت بر روی تعهد کارمندان به سیاستها اثرگذار بوده و آن را افزایش دهد اما تعارض نقش ارتباطی با تعهد به سیاستها نداشته و نمیتوان از این طریق تعهد سیاسی را افزایش یا کاهش داد. مؤلفهی مورد بررسی از ابعاد رفتار شهروندی سازمانی پنجگانه ارائه شده توسط اورگان شامل «نزاکت (ادب و مهربانی), نوع دوستی وظیفه شناسی، فضیلت مدنی، جوانمردی فرد» بهصورت مثبت بر روی ارائه خدمات با کیفیت اثرگذار بودهاند و میتوانند آن را افزایش دهند.
کلید واژگان :وظیفه شناسی، نزاکت، نوع دوستی، جوانمردی، فضیلت مدنی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148922287630098
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : کنفرانس ملی آموزش و توسعه منابع انسانی
- برگزار کنندگان : https://www.civilica.com/Papers-EDHRCONF01=%DA%A9%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B
- تاریخ ثبت : 1395/12/21 12:31:16
- ثبت کننده : نامشخص
- تعداد بازدید : 286
- تعداد فروش : 0