چکیده :

آموزش، یکی از جنبههاي مهم در گسترش کارآفرینی است که مورد توجه ویژهي کشورهاي جهان واقع شده است. با توجه ب ه مطالعات مختلفی که صورت گرفته ثابت شده که ویژگیهاي کارآفرینان اغلب اکتسابی است و نه توارثی و از این رو در حا ل حاضر آموزش کارآفرینی به یکی از مهمترین و گستردهترین فعالیتهاي دانشگاهها تبدیل شده است. براي دستیابی به کارآفرینی، ابتدا باید، در ابعاد و جنبه هاي مختلف، آن را شناسایی و سپس با سرمایه گذاري در ابعاد گوناگو ن کارآفرینی، این ابزار اقتصادي را در حد امکان تقویت کرد. یکی از مهم ترین ابعاد مورد نظر، بستر سازي فرهنگی براي کارآفرینی است. به منظور ایجاد و ترویج فرهنگ مناسب، ابتدا باید شاهراه هاي مختلفی را شناخت که فرهنگ از طریق آن می تواند توانایی و استعداد کارآفرینی را به افراد تزریق کند و سپس سرمایه گذاري لازم را روي آن انجام داد. در این مقاله ابتدا سعی بر آن شده، مقدمه از موضوع، مورد بحث قرار گیرد و سپس به تعریف کارآفرینی، شاخص هاي فرهنگی یک جامعه، اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی در جامعه، اهداف آموزش کارآفرینی، نیاز به درس کارآفرینی در دانشگاههاي کشور، دانشگاه کارآفرین، ویژگیهاي دانشگاه کارآفرین، اقتصاد و کارآفرینی و در پایان به نتیجه گیري و پیشنهادها پرداخته شده است.

کلید واژگان :

دانشگاه، آموزش، فرهنگ، کارآفرینی، جامعه.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک