چکیده :

عامل ریسک و عدم اطمینان همیشه در ذات هر فعالیتی وجود داشته و دارد. امروز در تمامي جوامع، بيمه را عاملي مهم در توسعه كشورها مي دانند. بیمه یکی از دستاوردهای خلاقانه و دوراندیشانه بشر به منظور مقابله با رخدادهای ناگوار است. علاقه انسان‌ها به تأمین آینده خود و افراد خانواده‌شان در زندگی متلاطم و پرفراز و نشیب سبب ایجاد بیمه‌های زندگی شده است. اکنون، میزان استفاده افراد از این بیمه به عنوان یکی از شـاخص‌های اندازه‌گیری رفاه در جامعه شناخته می‌شود. صنعت حمل و نقل، به عنــوان يكي از بزرگترين بخش هاي اقتصاد و به عنوان یکی از بسترهای حیاتی چرخه اقتصادی به شمار می آید که خسارت های وارده به آن می تواند کارکرد آن را دچار اختلال کند. براي جلوگيري از آن، تجهیز وتوسعه سامانه هاي خدمات مالی همانند خدمات بيمه می باشد. همه ما در جستجوي آرامش و آسودگي خيال هستيم. به واسطه آنكه انسان موجودي است آينده نگر و دورانديش و همواره در اين انديشه است كه در صورت بروز هر گونه مشكلات چگونه بر آن غلبه نمايد. بيمه زندگي در حمل و نقل، از جمله راهكارهايي هستند كه مي توان با ايجاد آنها پوشش لازم را بدست آورد. بنابراين با ايجاد قرارداد بیمه زندگي و سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل و در سفرهاي بين شهري، علاوه بر پرداخت سرمایه در صورت فوت بیمه شده به بازماندگان، امکانات مناسب و متنوع سرمایه گذاری را نیز فراهم می سازد بدين ترتيب در صورت فوت بيمه‌شده در سفرهاي بين شهري، سرمايه اين نوع بيمه، موجب حفظ، بقا و ماندگاري خانواده وی مي‌شود و از آسيب هاي اجتماعي و اقتصادي خانواده جلوگيري مي‌كند. بدين ترتيب صنعت بيمه مي تواند نقش كليدي را در هماهنگي امور حمل و نقل ايفا كند. در اين راستا و براي پيشبرد ايجاد بيمه زندگي در صنعت حمل و نقل، بايد از ايجاد بيمه هاي متنوع و گوناگون در برنامه بيمه حمل و نقل به منظور دستيابي به اهداف پيش بيني شده، بهره گرفت

کلید واژگان :

بيمه حمل و نقل، صنعت حمل و نقل، بازاريابي، بيمه زندگي، ساختار بيمه، ايمني حمل و نقل



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک