چکیده :

کارآفرینی در دنیای امروز از اهمیت خاصی در بهبود اقتصادی جوامع و پویایی آن دارد زیرا از آن به عنوان محرک موتور اقتصادی جامعه یاد شده و همچنین یکی از عوامل پایداری سازمان ها و عامل اصلی رقابت و بهبود کیفیت سازمان ها محسوب می گردد و با وجود اهمیت روز افزون اطلاعات و گرایشات کارآفرینی و از طرفی بالا رفتن سطح حمایتی دولت ها از فعالیت های کارآفرینانه ضرورت تدوین این مقاله شد تا با بررسی وضیت رهبری کارآفرینانه بر بنگاه ها و سازمان های کارآفرین و عوامل های تاثیر گذار در این راستا شناختی داده و سهمی کوچک در فرهنگ سازی رهبری کارآفرینانه داشته باشد که با مدیریت و کارآفرینی تفاوت اساسی دارد زیرا رهبری، افرادی هستند که دیگران را اداره، راهنمایی و الهام می بخشند ولی کارآفرینان مالکان کسب و کار بوده و به وسیله ریسک و خلاقیت برای کسب درآمد تلاش می کنند. این مقاله به دنبال نقش وضیعت رهبری کارآفرینانه بر سازمان ها و کسب و کار ها بوده و از روش کتابخانه ای برای مطالعات نظری و تدوین ادبیات تحقیق آراء اندیشمندان و نظر صاحب نظران استفاده شده است.

کلید واژگان :

کارآفرینی ، کسب و کار ، رهبری کارآفرینانه ، مدیریت ، خلاقیت و نوآوری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک