چکیده :

توسعه محصول جدیدو اهمیت آن برای شرکت ها به عنوان رویکردی جدید، هرچند با ریسک هایی همراه است، اما شناخت عوامل کلیدی این رویکرد، می تواند در کاهش ریسکهای تصمیم گیری برای مدیران مفید باشد.از آنجا که در بازارهای پویا و رقابتی مدیران به دنبال پیدا کردن استراتژی های موثر برای توسعه محصول جدید می باشند.لذاتحقیقات کامل در این زمینه وجود نداشته است این مطالعه بر پایه مدیریت ریسک ها در فرآیند توسعه محصول جدیدانجام می شود.دراین مقاله ابتدا به تعریف مفهوم مدیریت ریسک پرداخته،در گام بعدی سیر تحول مدیریت ریسک را مورد بررسی قرار داده،فرآیندهای مختلف مدیریت ریسک در ساختارهای مختلف را بررسی و مراحل کلی مدیریت ریسک را ارائه خواهیم نمود. در بخش بعدی مقاله فاکتورهای اصلی فرآیند توسعه محصول جدید و سیر تحول توسعه محصول وادبیات توسعه محصول جدید پرداخته و مطالعات دانشمندان مختلف را طی جداولی گردآوری نموده ودرانتها مقاله به مدیریت ریسک درفرآیند توسعه محصول جدید و مرور بر ادبیات آن خواهیم پرداخت.پس پژوهش حاضر یک جمع بندی کلی وکامل از پیشینه این تحقیق را ارائه خواهد نمود که نتایج حاصل از این پژوهش فاکتورهای ریسک که عامل مهمی است بدست خواهدداد،که به کمک آن مدیران کارآزموده میتوانند برای حذف ریسک و کاهش در نهایت مدیریت ریسک اقدام نموده و سبب ارتقا و افزایش توسعه محصول جدید شوند

کلید واژگان :

ریسک ، مدیریت ریسک، فرآیند توسعه محصول جدید



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک