چکیده :

توسعه محصول جدید و اهمیت آن برای شرکت ها به عنوان رویکردی نو،هرچند با ریسک هایی همراه است، اما شناخت عوامل کلیدی این رویکرد می تواند در کاهش ریسک های تصمیم گیری برای مدیران مفید باشد. در این تحقیق سعی شده با مطالعات کتابخانه ای و مشاوره با مدیران و کارشناسان ارشد و خبره فرآیند توسعه محصول جدید تا حد امکان عوامل بحرانی موفقیت توسعه محصول جدید شناسایی شوند. لذا با پیش آزمون از 13 خبره شش عامل بحرانی فناوری، بازاریابی ، تجاری، مدیریتی، حمایتی، درون سازمانی و معین و اهمیت شاخص ها مشخص شد و 5 شاخص با اهمیت برای هر عامل انتخاب گردید .جهت شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی موفقیت در فرآیند توسعه محصول جدید در صنایع خودروسازی ایران از روش تجزیه و تحلیل شکست و آثارآن ) FMEA ( استفاده گردید.. نتایج حاکی از این می باشد که عوامل بحرانی موفقیت در فرآیند توسعه محصول جدید در صنایع خودرو سازی ایران به ترتیب عبارتند از : فناوری،، تجاری، بازاریابی، حمایتی،مدیریتی و درون سازمانی می باشد و از آنجا که این شش عامل بطور گسترده در یک صنعت مورد استفاده قرار نگرفته و با انتخاب رویکرد تجزیه و تحلیل شکست بررسی نشده است دارای نوآوری خاص خود می باشد.

کلید واژگان :

فرآیند توسعه محصول جدید ، عوامل بحرانی موفقیت، صنایع خودروسازی ایران، روش ) FMEA



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک