چکیده :

در شرلیط رکود اقتصادی بنگاه های اقتصادی دریافتند که باید روابط خود را با مشتریان تغییر دهند. آنهادریافتند که کمپین های تبلیغاتی سنتی و کانال های بازاریابی دیگر برای تصرف افکار و قلب مشتریانکافی نیست. درست است که کمپین های تبلیغاتی و.. به عنوان یک فاکتور رقابتی کلیدی در اقتصادجهانی شمرده می شود ، اما برای حضور موفق در بازار پویای امروزی باید یک جزء مهم دیگر به ناممشتری را نیز مدنظر قرار داد. مدیریت ارتباط با مشتری ، برای سازمان ها این امکان را فراهم می آورد که بااحتمال بیشتری قادر به تشخیص فرصت های پدیدار شده در بازار بوده و مزیت رقابتی خود را افزایشدهند و در چشم اندازهای رقابتی شرکت هایی به بزرگترین موفقیت ها دست خواهند یافت که روابطمعنا دار و قدرت نفوذ بیشتری بر مشتری داشته باشند و پاسخگوی انتظارات باشند. بحران های اقتصادیتنها چیزی نیست که بر روابط با مشتریان تاثیر می گذارد. با افزایش محبوبیت گوشی های هوشمند وشبکه های اجتماعی، مصرف کنندگان خواستار اطلاعات بیشتر از این کانال ها هستندعلاوه بر این بنگاههای اقتصادی دریافتند که بازاریابی از طریق این تکنولوژی ها مقرونه به صرفه و دسترسی آنها را بهاطلاعات مربوط به مشتری افزایش می دهد از این رو در این مقاله به بررسی استراتژی بازاریابی مشتریمحور و کاربرد شبکه های اجتماعی در آینده مدیریت ارتباط با مشتری می پردازیم.

کلید واژگان :

مشتري، مديريت ارتباط با مشتري، بازاريابي، وبلاگ، شبكه هاي اجتماعي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک