چکیده :

پژوهش حاضر میزان پیشرفت تحصیلی در دانش اموزان مدارس مختلط رابررسی می کند و رابطه بین متغیرهاي مورد نظر را مشخص میسازد. نمونه اماري این پژوهش 143 نفراز دانش اموزان پایه چهارم تا ششم منطقه روستایی راشامل میشود.داده هاي به دست امده ازپرسشنامه جمع اوري گردیدوبراي تحلیل داده ها از نرم افزار ٢٦spssکمک گرفته شده است. نتایج نشان داد که بین پیشرفت تحصیلی دانش اموزان و مختلط بودن کلاس درس رابطه وجودندارد.و دانش اموزان مدارس تک جنسیتی پیشرفت تحصیلی بالاتري دارند و از لحاظ کمیت و کیفیت بالاترند . این نتیجه در بیشتر کشورها دیده می شود و پذیرفته اند که مختلط بودن دانش اموزان ابتدایی نه تنها موجب پیشرفت تحصیلی نشده بلکه موجب افت تحصیلی می شود. راه حل هایی در خصوص تک جنسیتی کردن مدارس ذکر شد و انتظار میرود هرچه زودتر مناطق روستایی نیز شاهد مدارس تک جنسیتی باشند .پس اینگونه می توان نتیجه گرفت که مختلط بودن کلاس درس موجب پیشرفت تحصیلی نمی شود و مدارس تک جنسیتی این پیشرفت تحصیلی را دارند .

کلید واژگان :

پیشرفت تحصیلی.مختلط بودن.تک جنسیتی.تحلیل داده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک