چکیده :

هر معلم در کنار اینکه به تعلیم و آموزش دیگران می پردازد، باید به تعلیم خود یا به عبارتی خودآموزی نیز مشغول باشد و ریشه ی علم های خود را آبیاری کند. فناوری آموزشی با تعلیم و تربیت، جامعیت بشری دارد، زیرا همواره به فرایند می نگرد تا به هدف. به اعتقاد برجستگان تعلیم و تربیت، فرایند رسیدن به هدف از خود هدف مهم تر است. زیرا بیشتر مسائل، مشکلات، ضعف کا رکنان آموزشی و موارد مشابه در فرایند به وجود می آید نه در هدف. به اعتقاد نیچه موفقیت، رسیدن به هدف نیست بلکه تلاش در جهت رسیدن به هدف است. و اما چگونه به هدفمان که توسعه ی حرفه ای معلم است برسیم؟ آیا امروز باید به مانند دیروز باشیم ؟ آیا شیوه ی تدریس و نوع یادیگری و یاددهی امروزمان باید مثل دیروز باشد؟ بهره بردن از فضای مجازی و استفاده از امکانات کمک آموزشی دیداری و شنیداری، نرم افزارهای مرتبطه و فناوری های روز، می تواند گام بزرگی در پیشرفت آموزشی نظام آموزش و پرورش و ارتقای سطح دانش جامعه برداشت. امروزه فناوری ارتباطات از راه دور زمینه ای را برای آموزش های مجازی فراهم کرده است. وجود فضاهای مجازی(اینترنت) باعث ایجاد تحول در روش های یادگیری و یادهی شده است. به گونه ای که هر کس در هر نقطه ای از دنیا می تواند در هر بازه ی زمانی سنی، بدون محدودیت، وقت خود را صرف کسب علم و یادگیری بگذارد. آموزش به شیوه ی مجازی برای خودآموزان این قابلیت را فراهم می کند که از شیوه های نوین آموزشی بهره مند شده و از روش های سنتی که پاسخگوی تمامی نیاز های گسترده و جدید نبود، بی نیاز شوند. و به مدیریت بهتر وقت و اقتصاد و محیط زیست و .. کمک شایانی میکند. که همه ی این مهم ها حمایت های ویژه ای از سوی دولت و سازندگان می طلبد.

کلید واژگان :

آموزش الکترونیکی، فضای مجازی، آموزش حضوری، پیشرفت آموزشی



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک