ملت ایران خواهان اقدامات فوری
بنام خدا
کشورما میرود که ان شاء الله به آرمانها ی بلند خود در انقلاب اسلامی57 برسد اما نه بدست اجنبی ویاآمریکا بلکه بدست توانمند مسوولان دلسوز . کشور ما نیاز به انقلاب دیگری ندارد .انقلاب درمسیر نادرستی پیش رفت ومیتواند اصلاح گردد. ما نه نیاز به آمریکا داریم ونه نیاز به انقلابی دیگر .ما حتی خواهان انجام اصلاحات فوری توسط همین مسوولین فعلی هستیم .نیازی به انتخابات نیست . نیازی به تغییر دررهبری نیست . بگذاریم کشور درمسیر زمانی خودش پیش برود تا این رهبر واین مجلس واین رئیس جمهور واین قوه قضائیه است باید کاری کرد .هریک تلاش کنند کاستی هارا بزدایند .قوه قضائیه برنامه عفو عمومی برای همه پرونده های سیاسی وامنیتی را پی بگیرد مجلس قوانین ضروری را سریعا تصویب کند رئیس جمهور طبق اصل113 قادر باشد به همه قوا تذکر دهد .هرنوع مذاکره لازم پی گرفته شود . دستگاه های موازی برچیده شود .مسوولان مسن وفرتوت کنار بروند . همه امور باید بوسیله همین مسوولان در چارچوب مدت مسوولیتشان پی گیری شود .اگر قصور وخطائی صورت پذیرفته چه بهتر که بدست خویش جبران کنند . تنها عناصر فاسد ومفسد که بارها امام راحل حضورشان را در صحنه هشدار میدادند اخراج شوند .زمینه لازم برای همه آزادی های مشروع درقانون اساسی فراهم گردد. ملت ما نه انقلاب میخواهد نه دخالت اجنبی بلکه خواهان رسیدن به آرمان های بلند خود در انقلاب مشروطیت واسلامی 57 خود است. بجنبید تا دیر نشود وبکوشید تا رستگار شوید.
ایران وایرانی درآئینه قرآن
بنام خدا
گر چه درباره ایران وایرانی کتب تاریخی بسیار است اما تاریخی که نتوان درآن دروغ رخنه کند تاریخ موجود درقرآن کریم است ما باجمال در باره ایران وایرانی در کلام خداوند مرور میکنیم
1- ایات 1 تا 4 سوره روم اشارت به دو امپراطوری درعصر خودداردکه دوبار درگیر جنگ میشود یکبار پیروزی با ایرانیان وباردیگر با رومیان است . این آیات ازدو امپراطوری بزرگ یاد میکند که در غرب تقریبا هم مرز بودند وهم آورد یکدیگر .تاریخ سرزمین ما در همین چند آیه مختصر نشان داده شده است.
2-در آیه 17 سوره حج قران کریم از ائین الهی ایرانیان یاد کرده است .دین مجوس .این واژه معرب کلمه مگوس واز مغ میباشد واین آئین درردیف 4 دین برتر جهان آمده است که نشان میدهد که آئین مجوس برگرفته از آئین حنیف ابراهیم است . تاریخ ادیان نشان میدهد که اجداد ما از شمال غرب وارد جلگه ایران شدند وآنان پیروان نوح نبی وابراهیم خلیل بوده اند پس یکتاپرست بودند وبعدها دگرگونی درآئین آنان پدید آمد که هم اکنون دین زردشتی یکی از آئین های شناخته شده درقانون اساسی کشور است
3-پادشاه ایرانی وبنیانگذار امپراطوری هخامنش نیز از او به نیکی درقرآن یادشده است آیات 83 تا 94 سوره کهف در ارتباط با پادشاهی است که شرق وغرب جهان را درنوردید ودرشمال ایران سدی دربرابر گروههای ستمگر ایجاد کرد مردی با اقتدار که تنها مصداق آن شخصیت کورش کبیر است.البته دربرخی روایات تاویلاتی از این شخصیت شده ازجمله انطباق با امام علی ویا امام مهدی ع است اما اینها تاویلات مربوط با آینده ومنافاتی با تاریخ گذشته ندارد.
4- در دوران پیامبر اسلام شخصیتی ایرانی مسلمان شد که پس از امیر متقیان برجسته ترین شخصیت اسلام بود او سلمان پارسی بود که بارها پیامبر اورا ستود وقوم اورا به نیکی یاد میکرد وهمو بود که در دوره خلافت امام علی فرماندار ایران زمین بود.بقره 62وحجر45
5-تشابه آغاز در دوسال شمسی وقمری: درشمسی با بهار درفروردین آغاز میگردد ونیمه اول آن جشن وسرور است در قمری با ربیع که همان بهار اسلامی است آغاز میگردد ودر نیمه اول آن همه جشن های بزرگ مانند هجرت پیامبر میلاد پیامبر وامام صادق امامت امام علی وامام مهدی ع درآن جاری است وبساط جشن برای مسلمانان است در حالیکه محرم وصفر زمستان گذراست وبهار اسلامی درپیش است
» مشاهده ادامه مطلبنقد یا اهانت به پیامبران کدامیک؟
بنام خدا
با توجه باینکه انتشار کاریکاتور پیامبراسلام مورد اعتراض مسلمانان واقع شده ودرهرکشوری بنوعی واکنش نشان داده شده است لذا بنده درمورد این امر نکات زیررا مطرح میکنم.
یک:کاریکاتور تصویری خیالی همراه بانقد ویاتمسخر ازیک شخصیت است. واین امر هنری جدید ودر میان مردم بسیار مورد توجه قرار گرفته است.گاه باطرح یک کاریکاتور بسادگی میتوان آن شخصیت واقدامات اورا به نقد کشید ویا بسخره گرفت .که البته این امر خود نوعی هنر در دنیای امروزی است . بنابراین استفاده ازاین ابزار هنری جدید فی نفسه هیچ ایرادی ندارد ودر مورد هر شخصیتی با هر درجه علمی ودینی وسیاسی میتوان ازآن بهره گرفت اما یک استثنا در این مورد مطرح است وآن پیامبران الهی وامامان هستند چه در همه ادیان الهی بدون استثنا قائل به معصومیت پیامبران بوده وهمچنین امامان اهل تشیع .بنابراین اگرچه آزادی مورد حمایت است وباید ازآن درهمه زمینه ها دفاع نمود این امر نیز دارای یک استثنا ست وآن عدم استفاده از کاریکاتور برای نقد وتمسخر است.چه در هیچ امر دیگری ما بی مرز نیستیم ودر دنیای غرب نیز دربیشتر مسایل خط قرمزوجود دارد بنابراین درمساله آزادی مطبوعات هم باید حداقل یک استثنا پذیرفته شود واگر درفرانسه مایلند که آزادی مطبوعات جدی گرفته شود مساله خطقرمز هولوکاست حذف وبجای آن حفظحرمت پیامبران وامامان معصوم قرارگیرد.
دو:کشیدن کاریکاتوریا تصویر اگر بنوعی باشد که درآن نقد یا تمسخر ویا اهانت نباشد شاید بتوان آنرا پذیرفت (البته با نظر مراجع دینی) چه این کاریکاتوریا تصویر بمانند یک نقاشی میباشد ومسبوق به سابقه نیز هست .هم اکنون درکشور ایران تصاویری ازپیامبر وامامان توسط برخی ازنقاشان کشیده شده ومردم ازآنها درمنازل ومکانهای مذهبی استفاده میکنند وعملا نیز مورد ایراد قرار نگرفته است. اگرچه کشیدن تصویر صورت پیامبر وامام معصوم حرام است اما چهره جوانی پیامبر اسلام که درگذشته دور توسط یک کشیش مسیحی کشیده شده بود مورد احترام امام راحل قرار گفت. واخیرا نیز در مورد برخی از بزرگان شیعه اجازه بازی درنقش آنان را با رعایت حرمت آنان داده شده است .بنابراین اگر یک مطبوعه تصمیم بگیرد تصویری خیالی از پیامبر اسلام با حفظ حرمت آن بزرگوار منتشر کند قاعدتا مورد نقد قرار نمیگیرد.
سه:نقد پیامبران ویا امامان بدون تصویر ودر نوشتار هیچ اشکال ندارد چه آنان خود نیز خواستار این بوده اند که اگر مطلبی درموردشان دارند گوشزد کنند تا رفع ابهام شود ولذا مطبوعات میتوانند حتی اگر نقدی برروایتی ویا رفتاری ازآنان داشته باشند منصفانه بنویسند والبته این درصلاحیت حوزه های علمیه است که پاسخ مناسب را بدهند .اینجاست که باید بدون مرز ازهرنقدی دفاع کرد حتی از پیامبران وامامان چه آنان هراقدامی انجام داده اند قابل دفاع است مگر آنچه بنادرستی به آنان نسبت داده شده است مانند هزاران روایتی که جعلی بوده وبه آن عزیزان منتسب شده است. بدیهی است که وقتی نقد آن بزرگان بلاایراد است سایر شخصیتها دیگر نباید خودرا ازدایره نقد کنار گذاشته وبرای خود همانند پیامبران وامامان حریم قائل شوند.
» مشاهده ادامه مطلببانکداری بی برکت درکشور اسلامی
بنام خدا
قرآن کریم بشدت ازربا پرهیز داده وآنرا جنگ با خداوند عنوان نموده است ودر مقابل به قرض دهندگان وعده داده است که دوبرابرانرا بدانان بازخواهد گرداند که البته این همان برکتی است که درزندگی قرض دهنده ایجاد خواهدشد.متاسفانه درکشورما پس ازانقلاب اسلامی بجای اینکه برای فرار ازربا مردم را بسوی قرض الحسنه سوق دهند آنانرا بسوی عقود دیگری رهنمون شده اند که دارای سود بازار است که ابتدا نرخی علی الحساب تعیین وبعد تسویه میشود.گرچه این روش ایراد شرعی ندارد ودریافت سود بلا ایراد است اما اصل قرض الحسنه عملا بفراموشی سپرده شد واینک بگونه ای بااین عقد پربرکت رفتار کرده اند که بسیار مهجور شده است.چرا که با این نرخ تورم اساسا قرض مفهوم اصلی خودرا ازدست داده است ودرفقه پویا این روش متروکه است ودرست اینستکه وجه قرض داده شده در موعدآن با احتساب نرخ تورم باز گردانده شود. در این صورت است که قرض الحسنه مفهوم واقعی خودرا بدست آورده ومردم حتما شائق به پرداخت آن میشوند. با حذف قرض الحسنه واشتیاق مردم بدریافت سودهای نا معلوم عملا برکت ازمیان جامعه رفته است وهمه بدنبال سودهای موهوم سرگردانند .این نتیجه دور شدن ازحسنات و مفاهیم اصیل الهی است که اینک گریبان سپرده گذاران وبانکهای کشوررا گرفته است.
» مشاهده ادامه مطلبحکمت بزرگ عبادات چیست؟
بنام خدا
یکی از سه بخش فروع دین عبادات است که واجب آنها ده تاست (نماز روزه.....). شاخصه اصلی عبادت انجام آن برای اجرای فرمان الهی است (قربتا الی الله) اگر این قصد مختل شود مثلا درآن ریا باشد یا دستوری انجام شود مثل اینکه دولت مکلف کند کارمندش را نماز بخواند دیگر عبادت محسوب نمیشود ولذا درمورد عبادات والدین ویا حکام نباید فرزندان ویا مردم کشوررا مجبور به ایفای آنها بکنند. اما برای ترویج این امر بیشتر اوقات ازحکمتهای عبادت سخن میگویند مثلا اینکه روزه برای سلامتی مفید است یا آدمی را بیاد گرسنگان می اندازد ویا نماز یکنوع ورزش فکری است و... اینها برداشتهای ما از عبادات است وهرگز نمیتوانیم با این استدلال ها مردم را تشویق بدان کنیم .حکمت اصلی عبادات اطاعت فرمان الهی است .اگر کسی خدارا قبول داشته باشد مگر ممکن است از فرامین او سرپیچی کند ؟اجرای فرمان خود بالاترین دلیل برپذیرش خداوند است .این امر درمورد پدر ومادر نیز حاکم است ادای دستورات آنان آثار مثبتی برای فرزند بهمراه دارد. وقتی فرمان الهی انجام میشود مثلا نماز یا روزه پایان می یابد لطف الهی دروجود آدمی ساری وجاری میگردد. درست مانند اینکه خشنودی پدر ومادر در ادای دستور آنان خستگی را ازتن فرزند بدر میکند ودچار یک لذتی میشود که هرگز قابل وصف برای دیگران نیست .بنا براین برای کسیکه بخدا معتقد است در مورد عبادات هرگز با طرح حکمتهای پیش پا افتاده ارزش آن عبادت را کم نکنید صریحا بیان کنید که این امر الهی است اگر دوستش داری انجام بده والا بدنبال دلیل دیگری نگرد. پس بزرگترین حکمت عبادات جمعا اجرای دستورات خداوند کریم است.
» مشاهده ادامه مطلبدوران پسابرجام زمان وحدت وسازندگی
بنام خدا
دوران پسابرجام زمان وحدت وسازندگی
سالروز فتح بزرگ خرمشهر مبارک باد.پس ازخروج آمریکا ازبرجام وتعیین شروطی برای ایران رهبری نظام طی سخنان مبسوطی درباره سوابق مذاکرات وتخلفات آمریکا واروپائیان شروط ایران را برای حفظ برجام اعلام نمودند ودرصورت عدم تحقق آن شروط برنامه اتمی ما مجددا احیا میگردد .هم اکنون وزارت خارجه ایران درحال مذاکره با طرفهای اروپائی در این زمینه است .بباور بنده چه اروپائیها شروط ایران را بپذیرند یا نپذیرند ما نباید ازبرجام خارج شویم .میتوانیم تصور کنیم که برجام معاهده ای است که کارش تمام شده وازدور خارج شده است .برجام فی نفسه مارا از حصار شورای امنیت وآژانس اتمی خارج نمود واعتبار لازم به برنامه انرژی اتمی ما داد.بنابراین بدون اعلام خروج از برجام به سازمان ملل وآژانس اعلام میکنیم که در چارچوب مقررات آنها مابرنامه های صلح آمیز خودمان را درانرژی اتمی پیش میبریم وتحت نظارت آنها کارمان را انجام میدهیم .ازاین طریق دیگر گرفتار شورای امنیت وآژانس نمیشویم وبرجام نیز زنده میماند تا شاید روزی متخلفان بدان برگردند .
اما در داخل کشور مهمترین اقدام ایجاد وحدت ملی است .واین امرهم ازطریق حمایت جدی از دولت ومجلس شورای اسلامی است تا در بقیه عمر خود اقدامات لازم را برای اقتصاد کشور بنمایند والبته میتوان دریک همه پرسی برخی از مسائل مهمه را با مردم درمیان نهاد .همه محدودیت های مربوط به انتخابات برچیده شود.تمامی محدودیت های رسانه ای کنار برود. همه زندانیان وبازداشتی های سیاسی عقیدتی گروهی ومعترضان به حکومت ودولت آزاد گردند وموارد دیگری ازجمله برچیدن دستگاه های موازی که میتواند خون جدیدی در رگهای مردم کشورمان جاری کند .
با جفظ برجام وادامه برنامه انرژی اتمی تحت نظارت بین المللی وهمکاری با سازمان ملل وواحیاءفضای سیاسی جدید برای ملت ایران بدون تردید هرگونه تهدید خارجی بی اثر وبراعتبار ملت ونظام ما افزوده خواهدشد
۱۲ خواسته آمریکا از ایران در قبال لغو تحریمها
شروط ایران برای ادامه برجام با اروپا
http://www.entekhab.ir/fa/news/409666/
http://www.entekhab.ir/fa/news/410144/
» مشاهده ادامه مطلبنمادولایت واراده ملت-ثبات وتغییر
بنام خدا
در این مختصر می خواهیم بدو سوال پاسخ دهیم:
1-آیا نظام موجود نیاز به تغییردارد؟2-اگر پاسخ مثبت است چگونه؟
پیش ازآغاز مطلب علت این نوشتار را کوتاه مینویسم اخیرا برخی از بزرگان و علاقمندان به این نظام مردم را از تغییردرآن می هراسانند وگاهی هم تهدید میکنند که مثلا ایران لیبی ویمن میشود. بنده عرض میکنم خیر چنین نیست اگر قذافی صدام ویا دیکتاتور یمن تن به اصلاحات میدادند چنین نمیشد پس این ادعا فاقد ریشه است وآنان برای خود در هراسند نه ملت.واما بحث ما
یک:خداوند ثابت است ازازل تا ابد واگر آفرینشی انجام نمیداد درکفر مطلق بود یعنی هرگز عیان نمیشد پس آفرید تا دیده شود وآفرینش همان تغییر است یعنی ثبات خداوند با تغییر معنا میشود
دو:عموما ملتها برای بقای خود نمادی دارند که سخت بدان پای بندند مثلا درژاپن امپراطور نماد است در بیشتر کشورهای اروپائی سلطنت ودر ایران باستان نیز پادشاه ومعمولا این نماد ریشه درآسمان دارد یعنی ریشه دردین واعتقاد مردم. در ایران عصر حاضر در انقلاب مشروطیت سلطنت موهبتی الهی بود ودر انقلاب اسلامی ایران این نماد در چهره ولایت نمایان گردید که ولی فقیه مظهر اراده الهی است وجانشین معصوم .خصوصیت این نمادها ثبات آنهاست یعنی هرنمادی تا زمانیکه مصداق آن زنده است ثابت است وپس از مرگ بدیگری منتقل میگردد. اما حیات بشری تنها بانماد نمیماند همانگونه که خداوند درتاریکی نماند وحرکت خودرا درآفرینش نشان داد .در جامعه انسانی نیز نیاز به حرکت وتغییر است واین تغییر دراراده ملی است .بنابراین وجود نماد وتغییر مکمل یکدیگرند وهردو درذات باید بماند یکی درثبات ودیگری درتغییر .بنابراین در جامعه ایران آنچه میماند اصل نماد یا همان ولایت است وبقیه حتما باید تغییر کند .در اینجا پاسخ سوال اول داده شد که ملت ما در حوادث اخیر اراده خودرا برتغییر اعلام کرده اند واگر خواهان این هستیم که ایران سرنوشت لیبی عراق ویمن را پیدا نکند حتما باید به تغییر تن داد. اما چگونه؟
دین خدا دو بخش است بخشی ثابت وبخش دیگر متغیر بخش ثابت آنرا شورای نگهبان نگاهبانی میکنند اما بخش متغیرآن با مجلس ومجمع تشخیص است که همه اینها درقانون اساسی آمده است .اما آنچه مانع تغییر است تلقی مطلق بودن اختیارات ولی فقیه است که متاسفانه در تغییر قانون اساسی درسال68 آمده است . صلاحیت ولی فقیه مشخص وثابت است وهرگز نمیتواند اراده ملی را تغییر دهد بسیاری از نمادهای اراده ملی در سال 68 در قانون اساسی اول انقلاب ازمیان رفت وکشور درمسیر یک انحصار قرار گرفت . با نظارت استصوابی اراده ملی درانتخابات ازمیان رفت اقتدار رئیس جمهور دراصل 113 نابودشد ورئیس جمهور تبدیل به یک مجری درآمد دادگستری که درراس آن شورای عالی با انتخاب قضات بود تبدیل به یک مرکز وابسته به قدرت شد ودادستان یا مدعی العموم دیگر مفهوم خودرا ازدست داده است گرچه زمانی اصل آنرا هم برچیدند. تغییر درقانون اساسی بدون همه پرسی انجام میشود یعنی اراده ملی دیگر نقشی نداردوحذف شورای رهبری وموارد دیگر همه حکایت از انسداد اصل تغییر به نفع ثبات ولایت دارد . بیاد داریم که در قانون مشروطه پادشاه مسوول نبود وحق دخالت در امور مملکت را نداشت وزمانیکه پهلوی دوم برخلاف قانون اساسی مرحوم مصدق را برکنار کرد دیگر کشور روی آزادی را ندید وبسوی دیکتاتوری رفت ودیدیم عاقبت آنرا . حال درپاسخ به سوال دوم عرض میشود که حداقل میتوانیم قانون اساسی را به وضعیت اول انقلاب برگردانیم واراده ملی را بها دهیم وولایت که نماد ایران اسلامی واهلبیت است همچنان نظاره گر حرکت مردم بوده وراهنمای آنها ولی تغییر همچنان در دست ملت ایران خواهد بود . اگر 10 سال دوره ولایت امام راحل با وجود جنگ تحمیلی مقبول ملت بود باز میتواند کشور برهمان مدار زیر نظر ولایت استمرار یابد ونگرانی زمانی است که این حق ملت را ندیده بگیریم.والسلام
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!
بنام خدا
آمریکا دشمن اصلی ما با حمایت صهیونیزم ازبرجام خارج شد ومنطقه وجهان را در یک بی فرجامی فرو برد.
در عراق نتیجه انتخابات بگونه ای رقم خورد که در انتظار ایران نبود. درسوریه پایان راه نزدیک است وهم احتمال رفتن اسد هست وهم اینکه مهمانان باید آنجارا تخلیه کنند. در یمن برخی از رهبران عمده با یورش هوائی ازمیان رفتند وتقریبا سکوت درآنجا حاکم است .در لبنان اگرچه حزب الله پیروز انتخابات بود اما بعلت مشکلات مالی فیمابین با ایران باید بخودش متکی شود. درترکیه پرچم شعار علیه اسرائیل رابجای ایران بدست گرفته اند .ودر خلیج فارس سکوتی بردرگیری های نظامی عارض شده است وبالاخره مساله موشکی نیز در حال کماست . همه این رویدادها گرچه درظاهر علیه کشورمان می نماید اما بهترین فرصتی است که بدست توانای خداوند ازآستین دشمن بوجود آمده تا بمیان مردم خودرفته ودردهایشان را درمان کنیم .رویدادهای برون مرزی مارا از مشکلات درون غافل نمود واعتراضات دی ماه گذشته وموارد اخیر نشانه آن غفلتهاست .
خیری برای مسوولان پیش آمده که مسبب اصلی آنرا اینگونه قرار داد وآن هم در رمضان المبارک ماه جهاد با نفس وخودخواهی ها وخود محوری ها .تا برکات این ماه پایان نپذیرفته بکوشیم درون خودرا تزکیه کنیم که مسوولیت اصلی فرد وحاکم این امر است تا رسیدن بدیگران
رمضان ماه سازندگی دولت وملت
بنام خدا
رمضان ماه سازندگی دولت وملت
آنچه از این ماه برای ما می ماند ساختن خود است چه فرد وجامعه وچه دولت نظام وملت
نظام ودولت ما در دوبعد داخلی وجهانی مشکلاتی دارد چگونه میتوان از برکات این ماه در حل مشکلات بهره برد؟
الف:در بعد جهانی-
در سطح جهانی ما با سه مشکل روبرو هستیم آمریکا اسرائیل وعربستان
درمورد آمریکا ازهمان آغاز انقلاب این مشکل وجودداشت وتا بامروز که از برجام خارج شد .باعتقاد بنده حل مشکل باآمریکا در خود آمریکا نیست بلکه در ارتباط با اسرائیل است واسرائیل هم ازدو امر نگران است موشکهای ما واحتمال اتمی شدن ما.اگر ما امور اتمی خودرا کماکان تحت آژانس دربرجام ادامه دهیم مشکل حل است واگر مساله موشکهارا متوقف کنیم دیگر جای نگرانی نیست وبهانه ها از دست آمریکا خارج میشود واروپا متحدتر ازما حمایت میکند.
در مورد اسرائیل ما صریحا اعلام میکنیم که بعلت ماهیت تجاوزکارانه باآن رژیم هرگز رابطه برقرار نمیکنیم اما همچنان برایجاد کشور فلسطین به پایتختی قدس ازطریق سازمان همکاری های اسلامی غیر متعهدها وسازمان ملل پافشاری خواهیم نمود
در مورد عربستان با خروج همه نیروهای احتمالی ازمنطقه رابطه خودرا باآن کشور ترمیم می کنیم آنان هم قدرت مالی کلان دارند وهم بنوعی رهبری جهان اهل سنت را واین واقع بینانه نیست که باآنان کلنجار برویم مردم منطقه اگر حقوقی دارند خود باید بکوشند همانگونه که ملت ایران تلاش کرد.
ب:در بعد داخلی-
آنچه از سازندگی مهم وریشه ای است حل مشکلات داخلی است .تمامی توجهات دشمنان درخارج به مشکلات درونی ماست تا اینکه اقدامی نظامی انجام دهند. ما باید با ملت خود دوباره آشنا ورفیق شویم همه حصرها ومحدودیت هارا برچینیم ومردم ما باردیگر احساس انقلاب 57 را در خود ببینند آیا اسلام عزیز اینگونه نیست؟ از تعدد مراکز تصمیم گیری جلوگیری کنیم دولت را سبکتر کنیم .آنچه هزینه های برون مرزی بود درداخل برای ملت مصرف کنیم .میتوانیم با یک همه پرسی تحولی در کشور پدید آوریم .محدودیتهای اصل 113 ونظارت استصحابی را برچینیم .به رسانه ها واحزاب واعتراضات مردمی آزادی بیشتری دهیم. خون جدیدی در رگهای ملت جاری کنیم آنگاه خواهیم دید که چگونه کشورهای دیگر دست دوستی ونیاز بسوی ما دراز خواهند نمود .
رمضان فرصتی نه برای امساک ودعاست که میتواند عامل یک انقلاب درونی درفرد وجامعه باشد.
برجام سپری مستحکم برای همیشه
نام خدا
فرض بگیریم که دولت نتواند اروپارا راضی به ادامه برجام نماید آیا خروج ازبرجام برای ایران مفید است؟
برای پاسخ به این سوال باید ببینیم که در خروج ازبرجام چه دست آوردی در میان است؟ بجز بالابردن میزان سانتریفیوژها که آن هم تنها برای امور صنعتی مطرح است چه کار دیگری میتوان نمود؟ درعین حال که در منطقه فعالیم وامورموشکی خودرا هم تعقیب می کنیم. می بینید که با خروج ازبرجام چیزی عائد ما نمیگردد.پس چه باید کرد؟
بنظر بنده دنیای آینده عصر زورگوئی آمریکا وصهیونیزم است واروپا هم چاره ای جز پیروی ندارد .کشورماهم حامی جدی درمنطقه وجهان ندارد .پس خروج از برجام بسیار خطرناک است .اگر هیچ فایده ای هم نداشته باشد با وجودآن اجانب کاری نمیتوانند بکنند چون خودشان متخلف هستند .پس ما درهرحال با برجام می مانیم واگر بخواهیم تغییری در انرژی هسته امان بدهیم از آژانس دعوت میکنیم وامور خودرا در تحت نظارت آن پی میگیریم تا دوباره برای ما پرونده نسازند .سایر اقدامات خودرا هم دنبال می کنیم .خوب یک سوال مهم میماند وآن اینستکه آیا با وجود تحریمات آمریکا میتوانیم ادامه حیات بدهیم؟
پاسخ این سوال را اول باید آنانکه درطول 4 دهه شعار مرگ برآمریکارا داده اند بدهند واگر هم پاسخی ندارند بنده عرض میکنم ما میتوانیم روی پای خود بایستیم اما بشرط حمایت ملت ایران از دولت ونظام .این شیوه موجود بدرد جمهوری اسلامی نمیخورد تکیه برمردم واعتماد بدانها فرمان الهی است که همه معصومان برآن صحه گذاشته اند وما نمیتوانیم جامعه تک صدائی داشته باشیم وزندانهارا پر کنیم ونفس ها را ببندیم .با حفظ برجام وبا تکیه برملت بزرگ ایران همه تحریمات را برمی چینیم چرا که دست قدرتمند خداوند با کسانی است که برپیمان وتعهد خود پای بندند واز خودمحوری واستبداد گریزان .
» مشاهده ادامه مطلب