چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر ارزش، اثربخشی و ریسک درک شده از سوی مصرف کننده بر قصد خرید محصولات سبز در بین مصرف کنندگان جوان میباشد. با استفاده از متغیرهای رفتار آگاهانه ی مصرف کنندده در خرید، اثربخشی درک شده از سوی مصرفکننده، نگرانی زیست محیطی، ارزش درک شدده ی سبز،ریسدک درک شدهی سبز، بهعنوان متغیر مسدتق،، و قصدد خریدد سدبز بده عندو ان متغیرهدای وابسدته، مدد تحقید شک،گرفته است. روش تحقی حاضر، ازنظر هدف کاربردی بوده و برحسب روش تحقیق، توصیفی است که بدا بهکارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی دادههای موردنیاز جمعآوریشده است. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران میباشد و از روش نمونهگیدری بده روش تصدادف ی استفاده گردیده و تعداد 044 نمونه قاب،قبو جمعآوری گردید. تجزیه وتحلیل، داده ها با استفاده از نرم افدزار SPSS و LISREL انجامشده و نتایج پژوهش نشان میدهد که تدأث یر متغیرهدای رفتدار آگاهانده ، ارزش درک شده و همچنین اثربخشی درک شده از سوی مصرفکننده بر روی قصدد خریدد سدبز مدورد تأییدد قدرار گرفت و نیز ریسک درک شده و نگرانی زیست محیطی متغیرهایی هستند که تأثیرشان بر قصد خریدد سدبز در نمونه مورد تبیین به تأیید نرسید.

کلید واژگان :

بازاریابی سبز، رفتار آگاهانه مصرف کننده، قصد خرید سبز



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
لیست پیام های کاربران
محسن سالاریان
محسن سالاریان ارسال شده در 1393/12/21 13:31:15
آیا این مقاله واقعا در مجلات آی اس آی با آف بالا چاپ شده ؟؟؟

یا صرفا بر اثر اشتباه در این بخش قرار گرفته است؟