چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش درگیری، حمایت از خودمختاری و گرمی مادر و پدر در پیشرفت تحصیلی فرزندان به واسطه انگیزش خودمختار است. به اين منظور 337 دانش¬آموز دبیرستانی به روش نمونه¬گيري تصادفي چندمرحلهاي انتخاب شدند و مقياسهای انگيزش تحصيلی (ولرند و همكاران، 1989) و ادراكات والدینی (رابینز، 1994) را تکمیل کردند.نتايج تحليل مسیر نشان داد كه درگيري مادر، حمايت از خودمختاري پدر و والدين و گرمي مادر، پدر و والدین به واسطه انگیزش خودمختار اثر غيرمستقيم بر پيشرفت تحصيلي دارند. نقش واسطهاي انگيزش خودمختار تحصيلي ميان ادراك از شیوه فرزندپروری (مادر، پدر و والدين) و پيشرفت تحصيلي به تأیید رسید.
کلید واژگان :درگيري، حمايت از خودمختاري، گرمي، انگیزش خودمختار تحصیلی، پیشرفت تحصیلی
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک