چکیده :

هدف این مقاله سطح­ بندی شاخص­های رفتار شهروندی سازمانی در آموزشگاه­های تدریس زبان­های خارجی ناحیه 4 شهرستان تبریز است که تعداد آنها 98 موسسه می ­باشد. نمونه آماری تحقیق نیز با استفاده از جدول بارتلت 46 نهاد انتخاب شده است. به منظور گردآوری داده­ها جهت ترسیم دیاگراف اولیه و تشکیل جدول روابط همجواری، از مدیر هر آموزشگاه نظر سنجی بعمل آمده است. برای این منظور از ابزار پرسشنامه بهره گیری شده است. جهت تحقق هدف تحقیق نیز از تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری(ISM) استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می­دهد که در سطح اول، مؤلفه ­های " نوع دوستی­" و "رفتار مدنی" قرار گرفته­اند که نشان دهنده تاثیرپذیری بالای این دو متغیر می­باشد. در سطح دوم نیز شاخص­ های "وجدان کاری" و "جوانمردی" قرار دارد. در نهایت، شاخص "ادب و نزاکت" بعنوان تاثیرگذارترین شاخص رفتار شهروندی سازمانی در آموزشگاه­های تدریس زبان­های خارجی شهرستان تبریز است.

کلید واژگان :

رفتار شهروندی سازمانی؛ مدلسازی ساختار تفسیری؛ تجزیه تحلیل MICM



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک