هدف این مقاله سطح بندی شاخصهای رفتار شهروندی سازمانی در آموزشگاههای تدریس زبانهای خارجی ناحیه 4 شهرستان تبریز است که تعداد آنها 98 موسسه می باشد. نمونه آماری تحقیق نیز با استفاده از جدول بارتلت 46 نهاد انتخاب شده است. به منظور گردآوری دادهها جهت ترسیم دیاگراف اولیه و تشکیل جدول روابط همجواری، از مدیر هر آموزشگاه نظر سنجی بعمل آمده است. برای این منظور از ابزار پرسشنامه بهره گیری شده است. جهت تحقق هدف تحقیق نیز از تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری(ISM) استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که در سطح اول، مؤلفه های " نوع دوستی" و "رفتار مدنی" قرار گرفتهاند که نشان دهنده تاثیرپذیری بالای این دو متغیر میباشد. در سطح دوم نیز شاخص های "وجدان کاری" و "جوانمردی" قرار دارد. در نهایت، شاخص "ادب و نزاکت" بعنوان تاثیرگذارترین شاخص رفتار شهروندی سازمانی در آموزشگاههای تدریس زبانهای خارجی شهرستان تبریز است.
کلید واژگان :رفتار شهروندی سازمانی؛ مدلسازی ساختار تفسیری؛ تجزیه تحلیل MICM
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک