پژوهش حاضر باهدف مقایسه هوش هیجانی و سبکهای دلبستگی دانشآموزان تیزهوش و عادی دوره 19 انجام شد.روش پژوهش از نوع مقطعی مقایسهای بود که - متوسطه شهرستان زاهدان در سال تحصیلی 19 به شیوه نمونهگیری تصادفی تعداد 049 دانشآموز تیزهوش و عادی دوره متوسطه شهر زاهدان از طریق پرسشنامههای هوش هیجانی و سبک دلبستگی مورد مطالعه قرار گرفتند. دادهها از طریق آزمونهای تی برای گروههای مستقل با کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها نشان داد: دانشآموزان تیزهوش در مقایسه با دانشآموزان عادی تیزهوش هوش هیجانی بالاتری دارند،ازنظر سبکهای دلبستگی، دانشآموزان تیزهوش سبک دلبستگی ایمن و دانشآموزان عادی سبکهای دلبستگی اجتنابی و دوسوگرا را داشتند. با توجه به یافتهها آموزش هوش هیجانی و سبک دلبستگی ایمن به دانشآموزان بهویژه دانشآموزان عادی توصیه میگردد.
کلید واژگان :هوش هیجانی، سبکهای دلبستگی، دانشآموزان تیزهوش و عادی.
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک