پژوهش حاضر با هدف شناسايي مهار تهاي اجتماعي بي نفردي مورد نياز دانش آموزان كم توان ذهني از ديدگاه والدين، معلمان و متخصصان صورت گرفت. روش پژوهش از نوع توصيفي - پيمايشي بود كه طي آن در ابتدا با مطالعه كتابخانه اي و سپس با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته، مهارت هاي بين فردي دانش آموزان كم توان ذهني شناسايي گرديد . بدين منظور 151 نفر از والدين، 144 نفر از معلمان و 42 نفر از متخصصان به عنوان نمونه هاي آماري انتخاب شدند . نمونه گيري از جامعه والدين و معلمان به روش خوشه اي و نمون ه گيري از جامعه متخصصان به روش هدفمند صورت گرفت. پرسش نامه مورد نظر بعد از مطالعه مقدماتي و به دست آوردن شاخ صهاي روان سنجي، در اختيار افراد مورد مطالعه قرار گرفت. در تحليل داده ها از رو شهاي آمار توصيفي و آمار استنباطي استفاده شد. مهارت هاي اجتماعي مورد نياز دان شآموزان كم توان ذهني در پانزده مهارت مشخص گرديد. همچنين نتايج نشان داد كه بين نظرات والدين، معلمان و متخصصان تفاوت وجود دارد.
کلید واژگان :مهارت هاي بين فردي، كم تواني ذهني، دان شآموزان
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک