چکیده :

رفتارهای اجتماعی بر تمامی جنبه های زندگی کودکان سایه افکنده و بر سازگاری و شادکامی بعدی آنها تاثیر می گذارد. در این راستا توانایی کودکان از نظر انجام رفتارهای اجتماعی مطلوب میزان موفقیت برنامه های درسی را نشان می دهد. از این رو پژوهش حاضر با هدف شناسایی مهارت های اجتماعی مورد نیاز دانش اموزان اهسته گام در نحیط مدرسه از دیدگاه معلمان، متخصصان و اولیا انجام شد. بدین منظور دیدگاه 151 نفر از اولیا ، 144 نفر از معلمان و 42 نفر از متخصصان مورد مطالعه قرار گرفت روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی پیمایشی و ابزار مورد استفاده پرسشنامه شناسایی مهارتهای اجتماعی بود. پس از تهیه پرسشنامه اولیه مطالعه مقدماتی و به دست اوردن شاخص های روان سنجی پرسش نامه نهایی با شانزده گویه در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت نتایج به دست امده نشان داد که همه مهارتهای اجتماعی فهرست شده در پرسشنامه از نظر سه گروه ارای اهمیت بالایی است و بین نظرات اولیا، متخصصان و معلمان در اکثر مهارتها تفاوت معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

آموزش مهارت های اجتماعی، آهسته گام، برنامه ریزی رسی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک