مدیریت بهره وري و عملکرد در سطح سازمان در ستاد، شركت ها و مديريت هاي تابعه شركت ملي گاز ايران از سال 1379(هجری شمسی) با پياده سازي نظام هاي مديريتي به عنوان زیر ساخت های پایه آغاز گرديد. از سال 1383(هجری شمسی) نيز این سیستم با حضور در مدل های ارزیابی عملکرد و جوايز رايج در كشور بصورت منفعل جهت گيري و ادامه یافت. اين شركت و مدیریت ها، دستاوردهايي نیز در اين زمينه کسب نمودند. اما هر شركت و منطقه بنا به ضرورت و تشخيص مدير عامل يا مدير وقت خود، راهبردي را انتخاب و عملیاتی می نمود. در پاره ای از موارد نیز با تغییر مدیر عامل شركت یا مدیریت مذکور این شیوه متوقف و يا مسير متفاوتي را در پيش می گرفت. در نتیجه مدیریت عملکرد در سطح سازمان، به صورت متوازن، يكپارچه و جامع اجراء نشده و منجر به موازي كاري، دوباره كاري و صرف هزينه هاي مشهود و نامشهود مي گرديد. در پاره اي از موارد با سياست هاي كلان این شرکت مطابقت نداشت. از سال 1392 (هجری شمسی) تا سال1394 (هجری شمسی) به منظور استقرار سیستم مدیریت بهره وري و عملکرد بصورت یکپارچه، پروژه تعریف گردید. روش تحقیق تلفیقی از مطالعه کتابخانه ای در جمع آوری اطلاعات و انجام مصاحبه و جلسات با خبر گان (روش دلفی) مبنا قرار گرفت . سپس با روش های "تکنیک خلاقیت FAST " و تصمیم گیری چند معیاره "تحلیل سلسله مراتبی ( AHP ) " تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق انجام شد. ، در نتیجه یک مدل مفهومی برای یکپارچه نمودن ارزیابی عملکردهای درون و برون سازمانی شرکت ملی گاز ایران طراحی و اجرايي گردید. این مدل مي تواند به عنوان يك الگوي مناسب براي ساير دستگاه هاي اجرايي با ماهيت مشابه شركت ملي گاز ايران مورد استفاده و بهره برداري قرار گيرد.
کلید واژگان :شرکت ملی گاز ایران، مدیریت بهره وری، مدیریت عملکرد، ارزیابی عملکرد، FAST ، AHP
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک