چکیده :

این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین سکوت سازمانی و ابعاد مختلف اعتماد سازمانی کارکنان در سازمان آموزش و پرورش استان خراسان شمالی انجام یافته که از نوع پژوهش های کاربردی،توصیفی،تحلیلی و زمینه یابی است. جامعه آماری 701 نفر از کارکنان سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی و ادارات تابعه می باشد که از این تعداد 260 پرسش نامه بطور کاملا طبقه ای و تصادفی در هر اداره توزیع که در نهایت 250 پرسش نامه تکمیل و عودت داده شد. ابزارهای جمع آوری اطلاعات شامل پرسش نامه سکوت سازمانی با 23 گویه و پرسشنامه ابعاد اعتماد کارکنان با 11 گویه بود که پایایی هریک از این مولفه ها با ضریب آلفای کرونباخ 8217/0 و 8131/0 تعیین گردید و سپس برای بررسی نرمال بودن متغییرها از آزمون کولموگروف اسمیرنف و از ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه بین فرضیه ها استفاده شد و نتايج تجزیه و تحلیل نشان دادند که بين ابعاد جو سكوت ( نگرش مديريت عالي به سكوت، نگرش سرپرستان به سكوت و فرصت هاي ارتباطاتي) و ابعاد اعتمادکارکنان (اعتماد شناخت مدار و عاطفه مدار) رابطه معني داري است، به طوري كه بين نگرش مديريت عالي با اعتماد شناخت مدار يك همبستگي مثبت وجود دارد، اما بين نگرش مديريت عالي با اعتماد عاطفه مدار يك همبستگي مثبت وجود ندارد. از طرفی ، بین نگرش سرپرستان و فرصت هاي ارتباطاتي كاركنان با ابعاد اعتماد کارکنان نیز یک همبستگي منفي وجود دارد.

کلید واژگان :

سکوت سازمانی،اعتماد کارکنان، سازمان آموزشی ،استان خراسان شمالی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک