چکیده :

گردشگری در ایران با توجه به جاذبه های فراوان تاریخی ،فرهنگی و طبیعی و نیز به عنوان یک تمدن مهم و تاریخی جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است.آگاهی از ظرفیت های بالقوه صنعت گردشگری باعث رشد و شکوفایی کشورهای بسیاری شده است و از نظر اقتصادی و فرهنگی می تواند به عنوان یکی از پایه های اصلی توسعه ایران نیز در نظر گرفته شود.كشور ايران به عنوان يكي از كشورهاي قابل رشد در زمينه صنعت گردشگري مورد توجه گردشگران ساير كشورها ميباشد و در زمينه سرمايه گذاري نيز صاحبان سرمايه و سرمايه گذاران بين المللي در اين صنعت نيز توجه ويژه اي به ايران دارند ولي چرا رشد اين صنعت در كشورمان بسيارضعیف و کند است.يکی از علل آن ضعف مديريت كلان، قوانين و دولتي بودن ديدگاه مديران در تمام سطوح در اين صنعت ميباشد كه ميتوان با اصلاح سيستم مديريت و بابرنامه ریزی ها و استراتژیک خاصي زمينه هاي رشد و شكوفائي اين صنعت مولد را ايجاد كرد.با توجه به پتانسیل موجود در کشور لزوم هماهنگی تمامی بخش ها و منابعی که به نحوی با این صنعت در تعامل هستند بیش از پیش احساس می گردد تا بتوان همچون دیگر کشورها وابستگی خود نسبت به منابع زیرزمینی و اقتصاد تک محصولی را کاهش دهیم .دراین مقاله به عوامل و شناسائي فرصت هاي پنهان گردشگري در ايران و اثرات آن بر جامعه و همچنین علل های ضعف مدیریتی و بهبود این عوامل با پرداختن به مدیریت استراتژیکی پرداخته خواهد شد.

کلید واژگان :

واژگان كليدي: مدیریت، گردشگری، مدیریت گردشگری، گردشگری ایران، مدیریت استراتژی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک