در اين مقاله روش جديدی برای استخراج سطح لغزش در مورد يک سيستم خطی و دارای عدم قطعيتهای پارامتری با کران مشخص، ارائه شده است. در روش پيشنهادی، سيگنال کنترل متداول مد لغزشی مرتبه اول به سيستم اعمال شده و سپس سطح لغزش به عنوان يک کنترلکننده مجازی با هدف حداقلسازی يک تابع هزينه استخراج میشود. مزيت اصلی روش پيشنهادی، امکان تنظيم فاصله مسير حالت از سطح لغزش با استفاده از تنظيم مناسب يکی از پارامترهای طراحی است. به اين ترتيب نزديک شدن به هدف غايي کنترل مد لغزشی که همانا ماندگاری مسير حالت روی سطح لغزش است، بدون بالا بردن درجه کنترل مد لغزشی ميسر خواهد شد، ضمن آنکه ميزان انرژی مصرفی نيز تحت کنترل در خواهد آمد. به منظور نمايش کارايي روش پیشنهادی، سيستم تعليق فعال 1/4 خودرو انتخاب شده و از این روش در انتخاب سطح لغزش مربوط به زيرسيستم کنترل موقعيت، استفاده شده است.
کلید واژگان :سطح لغزش، عدم قطعيتهای پارامتری، تابع هزينه، سيستم تعليق فعال 1/4 خودرو
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک