چکیده :

با توجه به تعاملات موجود در کلاسهاي چندپایه، هدف تحقیق حاضر مقایسه ترکیبهاي متفاوت کلاسي در سه گروه از دانش آموزان کلاس چهارم چندپایه از نظر میزان یادگیري ضمني با پیشرفت تحصیلي است. جامعه آماري پژوهش کلیه دانش آموزان پایه چهارم ابتدایي دبستانهاي دولتي شهرستان پیرانشهر بودند که سه گروه 45 نفري متشکل از 8 دختر و 8 پسر به صورت نمونهگیري تصادفي انتخاب شدند. تحقیق به شیوه علي _ مقایسهاي انجام شد. براي جمعآوري داده ها از چهار آزمون محقق ساخته در دروس ریاضي و علوم پایههاي چهارم و پنجم استفاده شد. دادههاي گردآوري شده با کمک شاخصهاي آمار توصیفي، همچنین تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبي شفه تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که بین پیشرفت تحصیلي دانش آموزان کلاسهاي چندپایه تفاوت معنادار وجود ندارد. یافته هاي دیگر تحقیق نشان داد که بین میزان یادگیري ضمني در سه گروه تفاوت معناداري وجود دارد و این تفاوت به نفع دانش آموزان گروه چهارم با پنجم است. همچنین بین پیشرفت تحصیلي ناشي از یادگیري ضمني در دختران و پسران تفاوت معناداري مشاهده نشد.

کلید واژگان :

یادگیري ضمني، پیشرفت تحصیلي، کلاس چندپایه، دوره ابتدایي



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک