هدف از اين پژوهش بررسي روابط بين متغير هاي ارزش ويژه برند و سنجش کارايي برندهاي متفاوت از خودروها است ، تا بدين وسيله با مشخص شدن کارايي ارزش ويژه برند خودرو ها ، توليدکنندگان داخلي بتوانند با مقايسه جايگاه برند توليديشان نسبت به ديگر رقبا در ارتقاء برند خود گام بردارند. اين پژوهش با توجه به هدف كاربردي و از نظر روش توصيفي- پيمايشي و مبتني بر مدل معادلات ساختاري(SEM) و تحليل پوششي داده ها است. جامعه آماري اين پژوهش متشکل از مصرف کنندگان 23 برند خوردو در شهر اصفهان بود. تجزيه و تحليل داده هاي پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS18 ، AMOS18 و DEA Solver انجام شد. پايايي پرسشنامه با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ برابر 85/0 و روايي آن به وسيله روايي محتوا و تحليل عاملي تاييدي مورد تاييد قرار گرفت. يافته¬هاي پژوهش نشان داد که آگاهي از برند، کيفيت ادراک شده و تداعي برند بر وفاداري به برند تاثير گذار بوده و وفاداري به برند نيز به نوبه¬ی خود بر ارزش ويژه برند تأثير گذار مي باشد. از سوي ديگر پس از معنادار بودن روابط بين متغير هاي پژوهش و تاييد مدل مفهومي، کارايي ارزش ويژه برند با استفاده از تحليل پوششي داده ها مورد سنجش قرار گرفت. نتايج بدست آمده از نرم افزار DEA Solver حاکي از آن است که در فاز اول و دوم برند مزدا3 از لحاظ برخورداري از ارزش ويژه برند نسبت به ساير برند ها کاراتر است .
کلید واژگان :ارزش ويژه برند، وفاداري، تحليل پوششي داده ها، مدلسازي معادلات ساختاري.
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 3142911146199069
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI با 4>IF>
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، شماره 3.
- IF مجله :
- ISSN : 1019-3871
- تاریخ ثبت : 1394/01/26 19:54:21
- ثبت کننده : امید بهارستان
- تعداد بازدید : 429
- تعداد فروش : 0