چکیده :

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین ساختار سازمانی و کارآفرینی سازمانی در مدارس متوسطه دخترانه دولتی و غیردولتی شهرستان بجنورد بود. این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی و بر اساس گردآوری داده‌ها توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل معاونین اجرایی و آموزشی مدارس متوسطه دخترانه دولتی و غیردولتی به تعداد 101 نفر بود که از این میزان بر اساس فرمول کوکران، تعداد 80 نفر به روش تصادفی طبقه‌ای به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه‌های ساختار سازمانی رابینز با 24 پرسش و کارآفرینی سازمانی مارگریت الیزابت هیل (2003) با 60 پرسش می‌باشد؛ روایی محتوای صوری ابزار توسط اساتید، و میزان پایایی دو پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ (به ترتیب 940/0 و 970/0) تأیید شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که ساختار سازمانی و مؤلفه‌های آن (رسمیت، پیچیدگی و تمرکز) در مدارس دولتی و غیردولتی با کارآفرینی سازمانی رابطه معکوس معناداری دارد.

کلید واژگان :

ساختار سازمانی، کارآفرینی سازمانی، رسمیت، پیچیدگی، تمرکز، بجنورد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک