هدف تحقیق حاضر بررسی میزان وفاداری ورزشکاران تیمهای ملی فدراسیونهای ورزشی نسبت به پوشاک و برندهای ورزشی و تعیین عوامل اساسی آن بود. تحقیق از نوع همبستگی بوده و بصورت میدانی انجام شدهاست. جامعه آماری شامل تعداد 674 نفر ) 743 مرد، 342 زن( بودند که به صورت نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. از پرسشنامه تجدید نظرشده ارزیابی وفاداری مارک پوشاک ورزشی لائو و همکاران، استفاده شد که یازده عامل نام مارک، کیفیت محصول، قیمت، سبک محصول، محیط فروشگاه، تبلیغات، کیفیت ارائه خدمات، تأثیرپذیری از دیگران، طبقات اجتماعی، سبک زندگی و حجم تبلیغات را مورد ارزیابی قرار میدهد. یافتهها با بکارگیری نرمافزار آماری اس پی اس اس و تحلیل واریانس چند متغیره، آنتروپی و آزمون تی برای گروههای مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. براساس تعداد مارکهای گزارش شده، اولویت اول شرکتکنندگان سه مارک آدیداس با 06 درصد بیشترین سهم / 4% بود که آدیداس با سهم 6 / 13 % و مجید با 0 / %06/6 ، نایک با 3 را به خود اختصاص داد. با توجه به نتایج بدست آمده، تمامی عوامل مورد بررسی بر میزان وفاداری ورزشکاران تیم های ملی نسبت به پوشاک و برندهای ورزشی تأثیر دارد. در بین عوامل مختلف تبلیغات، سبک زندگی و حجم تبلیغات بیشترین اهمیت برای شرکت کنندگان داشتند. تحلیل یافتهها نشان داد که به ترتیب تبلیغات، محیط فروشگاه، تأثیرپذیری از دیگران دارای بیشترین امتیاز در میزان وفاداری ورزشکاران تیمهای ملی نسبت به پوشاک و برندهای ورزشی هستند. نتایج نشان میدهد که میزان تاثیرگذاری متغیرهای تبلیغات، سبک زندگی و حجم تبلیغات بر وفاداری مردها نسبت به زنها بیشتر بوده و با یکدیگر تفاوت معنا داری داشتند.
کلید واژگان :وفاداری، پوشاک و برند ورزشی، تعیین عوامل
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک