چکیده :

هدف و آماج بنیادین شرکتهاي بیمه به منظور موفقیت در میدان رقابت و اقتصاد بازار، استراتژي مشتري مداري می‌باشد. از این رو هدف کلی تحقیق حاضر شناسایی عوامل فقدان کارایی شبکه فروش بیمه در کشور است. با توجه به مسائل موجود در صنعت بیمه کشور سعی شد مدلي عملیاتی براي شناسایی این مسائل، ارائه و راهکارهاي عملیاتی متناسب با آن مطرح شود. بر اساس مدل تحقیق، یک فرضیه اصلی و هفت فرضیه فرعی تدوين شد. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق كاربردي و از نظر روش گردآوري داده‌ها، توصیفی می‌باشد. ابزار گردآوري داده‌ها دو نوع پرسشنامه بوده كه پرسشنامه اول به منظور گردآوري داده‌هاي مربوط به مشتریان و پرسشنامه دوم براي گردآوري داده‌هاي مربوط به شبکه فروش بيمه است. جامعه آماري این تحقیق را مناطق شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز شهر تهران تشکیل می‌دهند. از میان شرکتهاي بیمه‌ای، سه شرکت بیمه دولتی ايران، آسیا و البرز مد نظر قرار گرفتند. بر اساس حجم نمونه محاسبه شده، 150 پرسشنامه ویژه مشتري و 150 پرسشنامه ویژه شبکه فروش در بین نمونه تحقیق توزیع گردید. نتایج آزمون فرضیه‌ها نشان می‌دهد که بین مزیت متمایز حاصل از آمیخته بازاریابی خدمات اصلی شبکه فروش بیمه با نیازهاي مشتریان رابطه معناداري وجود ندارد.

کلید واژگان :

آمیخته بازاریابی خدمات؛ مزیت متمایز؛ مشتریان هدف؛ جایگاه‌یابی، بيمه.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک