تخصیص بهینه اعتبارات پژوهشی بر اساس اولویتهای تحقیقاتی، بسیج قابلیتها و ظرفیتهای پژوهشی موجود در سطح بنگاههای کوچک و متوسط و بنگاههای حمایتکننده آنها برای پاسخ به نیازهای پژوهشی، بسترسازی لازم برای بکارگیری نتایج و یافتههای تحقیقات از طریق اجرای طرحهای پژوهشی ضروری، آیندهنگری در امر پژوهش و پرهیز از تصمیمگیریهای لحظهای و غیر راهبردی و زمینهسازی برای ارتباط و اتصال هر چه بیشتر تصمیمات و تحقیقات از طریق انجام تحقیقات اساسی مورد نیاز نظام بازرگانی کشور واقعیاتی است که نه تنها مقوله نيازسنجي پژوهشي را بهعنوان يك فعاليت ضروري بلكه آن را بهعنوان يكي از بنياديترين و حياتيترين فعالیتها در فرايند تدوين برنامههاي پژوهشي تبديل كرده است. اين پژوهش بهمنظور شناسايي نيازهاي پژوهشي نظام بازرگاني كشور با استفاده از مصاحبه عمیق، تكنيك دلفی و پرسشنامه در حدود 450 عنوان تحقيقاتي را در 13 محور مختلف شناسايي نموده و با استفاده از آزمون فريدمن به اولويتبندي آنها در هر حوزه پرداخته است. در مجموع براي اولویتهای پیشنهادشده، رتبهاي در هر طبقه ذكر شده است كه اين رتبه حاكي از اولويت نسبي هر كدام از اولویتهای پيشنهادي است. نتایج نشان میدهند كه بعضي از اولویتهای پيشنهادي از اهميت بيشتري برخوردار بودهاند كه بهصورت اولویتهای اصلي در جداول مربوطه مشخص شدهاند. اولویتهای داراي اهميت كمتر تحت عنوان اولویتهای فرعي مشخصشدهاند. در پایان نیز دو دسته پیشنهادها محتوایی و روشی برای انجام بهتر تحقیقات آتی ارائه شده است.
کلید واژگان :نيازسنجي؛ بخش بازرگاني؛ اوليتهاي پژوهشي؛ پارادايم؛ مگادايم؛ آیندهپژوهی.
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک