در دهههای اخیر باتوجه به پیچیدگیهای محیطی، همکاریهای بینشرکتی به منبع عظیمی از مزیتهای رقابتی برای شرکتها تبدیل شده است. تحقیقات حاکی از عدم موفقیت این ساختارهای همکاری در بلند مدت است. در این تحقیق با توجه به ماهيت پوياي شراکت راهبردی، مبتنی بر روش پویاییهای سیستم عوامل مؤثر بر موفقیت شراکت راهبردی در خوشه صنعتی کاشی و سرامیک استان یزد بررسی شده است. هدف از اجرای این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت شراکت راهبردی، ایجاد ساختار روابط بین آنها و ارائه مدلی جهت تحلیل تصمیمهای شراکت است. با توجه به تأکید ادبیات تحقیق بر سرمایههای ارتباطی و تأیید صاحبنظران، تعهد، رویکرد همکارانه، اعتماد متقابل و رضایت از همکاری به عنوان عوامل کلیدی موفقیت شراکت راهبردی در نظر گرفته شده است. در این پژوهش پس از تدوین نمودار علی-معلولی و جریان سیاستهای مختلف جهت مدیریت مؤثر شراکت با استفاده از نمودار جریان بررسی شد؛ در نتیجهی این بررسیها مشخص شد که متولیان اتحاد باید کاهش تعارضات غیرکارکردی و ایجاد حس مشترک بین شرکا و کاهش تضاد را در اولویت برنامهریزی خود قرار دهند.
کلید واژگان :شراکتهای راهبردی، عوامل کلیدی موفقیت، پویاییهای سیستم، خوشه صنعتی کاشی و سرامیک
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک