چکیده :

در دهه‏های اخیر باتوجه به پیچیدگی‏های محیطی، همکاری‏های بین‏شرکتی به منبع عظیمی از مزیت‏های رقابتی برای شرکت‏ها تبدیل شده است. تحقیقات حاکی از عدم موفقیت این ساختارهای همکاری در بلند مدت است. در این تحقیق با توجه به ماهيت پوياي شراکت راهبردی، مبتنی بر روش پویایی‏های سیستم عوامل مؤثر بر موفقیت شراکت راهبردی در خوشه صنعتی کاشی و سرامیک استان یزد بررسی شده است. هدف از اجرای این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت شراکت راهبردی، ایجاد ساختار روابط بین آن‏ها و ارائه مدلی جهت تحلیل تصمیم‏های شراکت است. با توجه به تأکید ادبیات تحقیق بر سرمایه‏های ارتباطی و تأیید صاحب‏نظران، تعهد، رویکرد همکارانه، اعتماد متقابل و رضایت از همکاری به عنوان عوامل کلیدی موفقیت شراکت راهبردی در نظر گرفته شده است. در این پژوهش پس از تدوین نمودار علی-معلولی و جریان سیاست‏‏های مختلف جهت مدیریت مؤثر شراکت با استفاده از نمودار جریان بررسی شد؛ در نتیجه‏ی این بررسی‏ها مشخص شد که متولیان اتحاد باید کاهش تعارضات غیرکارکردی و ایجاد حس مشترک بین شرکا و کاهش تضاد را در اولویت برنامه‏ریزی خود قرار دهند.

کلید واژگان :

شراکت‏های راهبردی، عوامل کلیدی موفقیت، پویایی‏های سیستم، خوشه صنعتی کاشی و سرامیک



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک