چکیده :

امروزه فراگيري استفاده از اينترنت در شهرهاي بزرگ، زمينه ساز فرصتي است تا موسسات مالي و بانك ها در يك محيط پرتلاطم رقابتي، از آن به نفع خود بهره جويند. در اين راستا، تحقيق حاضر به بررسي نقش هم زمان امنيت ادراك شده، اعتماد و رضايت شهروندان، بر پذيرش خدمات بانكداري اينترنتي مي پردازد. جامعه آماري تحقيق حاضر، شهروندان مشتري بانك ملي در شهرستان خوي مي باشد. با استفاده از فرمول كوكران، تعداد 392 نفر به صورت نمونه گيري خوشه اي تك مرحله اي انتخاب شدند. به منظور سنجش روايي پرسشنامه تحقيق، از تحليل عاملي تاييدي مرتبه اول و دوم و براي تعيين پايايي، از آلفاي كرونباخ استفاده شد. فرضيات پژوهش به كمك بخش ساختاري مدل معادلات ساختاري؛ يعني تحليل مسير، بررسي شدند. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده ها نشان داد كه امنيت ادراك شده، هم به طور مستقيم و هم از طريق جلب اعتماد و رضايت شهروندان، تاثير مثبت و معناداري بر پذيرش بانكداري اينترنتي از جانب شهروندان دارد.

کلید واژگان :

امنيت ادراك شده، اعتماد شهروندان، رضايت شهروندان، پذيرش بانكداري اينترنتي، تجارت الكترونيك



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک