قصه گویی در طول تاریخ همواره مورد علاقه و توجه بشر بوده و براي او جذابیت خاصی داشته و یکی از ابزارهاي مهم اصلاح رفتار محسوب شده است. قرآن کریم نیز به نیاز بشر و گرایش او به قصه توجه نشان داده و با تأکید بر علایق طبیعی انسان، بسیاري از مباحث ظریف اعتقادي، اجتماعی و اخلاقی را در قالب زیباترین داستانها طرح و ارائه نموده است. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش مهارتهاي اجتماعی از طریق قصه ها ي قرآنی بر کودکان صورت گرفته است. روش پژوهش، شبه آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل و انجام پیش آزمون و پس آزمون بود. حجم نمونه، 1390 بودند که با روش نمونه گیري - 4 ساله، از سه مهد کودك در شهر خوي در سال 1391 - شامل 40 کودك 6نشان داد که بین میانگین نمرات α =0/ تصادفی خوشه اي انتخاب شدند. نتایج آزمون تحلیل کواریانس در سطح 05کودکان گروه آزمایش و کنترل در زمینه تأثیر قصه هاي قرآنی بر مؤلفه ها ي مهارت هاي اجتماعی (رفتارهاي نوع دوستانه، رفتارهاي اجتماعی نامناسب، رفتارهاي تکانشی، رابطه با همسالان، برتري طلبی و اطمینان زیاد به خود داشتن)تفاوت معنی داري وجود داشت.
کلید واژگان :قصه گویی، قرآن، مهارتهاي اجتماعی، کودکان.
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک