چکیده :

هدف: هدف پژوهش مطالعه میزان رضایتمندی کاربران از خدمات سنتی و الکترونیکی کتابخانه‌های عمومی است. روش‌شناسی: ابزارگردآوری داده‌ها در این پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته می‌باشد که بین 382 نفر از کاربران کتابخانه‌های عمومی توزیع شد و از آمار استنباطی برای آزمون فرضیه‌ها استفاده گردید. یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهد بین میزان رضایت کاربران مرد و زن از خدمات کتابخانه (الکترونیکی و سنتی) تفاوت معناداری وجود ندارد. بین میزان رضایتمندی کاربران مقاطع تحصیلی مختلف از خدمات کتابخانه (الکترونیکی و سنتی) تفاوت معناداری وجود دارد. میزان رضایتمندی کاربران از خدمات الکترونیکی بیش از خدمات سنتی است. عمده‌ترین مشکل کتابخانه‌های عمومی مربوط به فضای فیزیکی کتابخانه‌ها می‌باشد و عامل عمده افزایش کاربران از دید اعضا، سالن مطالعه می‌باشد. نتیجه‌گیری: ارائه انواع خدمات الکترونیکی نباید باعث عدم توجه به خدمات سنتی شوند. مقایسه رضایت استفاده‌کنندگان از خدمات سنتی و الکترونیکی نشان می‌دهد که کاربران از خدمات الکترونیکی بالاتر از متوسط راضی هستند ولی از خدمات سنتی رضایت ندارند.

کلید واژگان :

رضایتٰ خدمات الکترونیکیٰ خدمات سنتی ٰ کتابخانه های عمومی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک