چکیده :

مقدمه: بيمارستا نها به عنوان بزر گترين مراكز ارائه كنند هي مراقب تهاي بهداشتي و درماني به آحاد جامعه، بخش عمد هي منابع و اعتبارات تخصيص يافته به بخش بهداشت و درمان كشور را به خود اختصاص م يدهد. از اين رو هزين هي نيروي انساني هر بيمارستان بيش از 60 درصد منابع يك بيمارستان م يباشد. مشكلات مربوط به تعيين تعداد كاركنان واقعي و بهين هي مورد نياز واحدهاي پيچيد هي بيمارست ان از جمله اورژانس، به علت اهميت آن در كيفيت خدمات ارائه شده به مشتريان و هزين هي آن براي بيمارستان، از جمله موضوعاتي است كه تا كنون براي آن استاندارد مشخصي تدوين نگرديده اس ت. اين پژوه ش با هدف شيف تبندي و تعيين تعداد بهينه پرستار در بخش اورژانس بيمارستان ش هيد دكتر چمران تهران در شيف تهاي مختلف با استفاده از صورت گرفته است. « برنام هريزي خطي » يكي از تكني كهاي شناخته شده تحقيق در عمليات يعني روش بررسي : نوع پژوهش كاربردي از دسته مطالعات توصيف ي-تحليلي اس ت. جامع هي مورد پژوهش، بيماران مراجعه كننده به بخش اورژانس بيمارستان و پرستاران آن بخش در سه ماه هي آذر، دي و بهمن سال 1385 بودن د. ابزار جم عآوري داد هها چك ليست بوده كه روايي آن توسط متخصصين مربوطه مورد تأييد قرار گرفت كه پس از مشاهده، زما نسنجي و محاسب هي متوسط ورود بيمار در طول يك روز و همچنين زمان سروي سدهي پرستار به انواع بيماران اورژانس، با استفاده از برنام هريزي تعداد پرستاران بهينه مورد نياز در ، Win QSB (Windows Quantitative Systems for Business) خطي و نر مافزار شيف تهاي مختلف بيمارستان مشخص گرديد. يافته ها: برابر نتايج به دست آمده بيمارستان شهيد دكتر چمران تهران براي ارائ هي خدمات مطلوب به بيماران مراجعه كننده به بخش اورژانس حداقل به 28 پرستار نياز دارد.

کلید واژگان :

پرستاران؛ برنام هريزي بيمارستان؛ فوري تهاي پزشكي؛ مديريت علمي.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک