چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
پژوهش حاضر با هدف بررسی جایگاه محورها و مؤلفه های فرهنگ ایثار و شهادت در اهداف مصوب دوره دوم متوسطه ج.ا.ایران انجام شده است. روش پژوهش توصیفی شامل تحلیل اسنادی و تحلیل محتوا می باشد. ابزارهای اندازه گیری، فرم فیش برداری و سیاهه تحلیل محتوا بوده است. عمده ترین یافته های پژوهش بیانگر آن است که: 1. چارچوب مفهومی فرهنگ ایثار و شهادت در 4 محور و 43 مؤلفه تدوین شد. 2. در مجموع 38 مرتبه به مؤلفه های فرهنگ ایثاروشهادت توجه شده است. 3. در بین محورهای مورد بررسی، محور صفات عملی ایثار و شهادت با میزان بار اطلاعاتی 842/0 و ضریب اهمیت 711/0 بیشترین توجه و محور پیامدهای فردی و اجتماعی ایثاروشهادت با میزان بار اطلاعاتی 003/0 و ضریب اهمیت 003/0 کمترین توجه را به خود اختصاص داده اند.
کلید واژگان :فرهنگ ایثار و شهادت، اهداف مصوب، دوره دوم متوسطه.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک