پژوهش حاضر با هدف، ارزیابی کیفیت برنامههای آموزشی دانشگاه پیام نور قم بر اساس الگوی (NADE-TDEC) انجام شد. روش پژوهش توصیفی و رویکرد آن نیز کاربردی است. از میان همة دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه پیام نور قم (14232 نفر) 375 دانشجو به روش نمونهگیری تصادفی سهمیهای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته بود و دادههای حاصل نیز با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی و استنباطی در محیط نرم افزار SPSS تحلیل شدند. نتایج ارزیابی نشان داد کیفیت برنامههای آموزشی در مؤلفههای طراحی مطالب و مواد درسی (14/3)، موارد مربوط به آموزش (61/3)، امور اجرائی (28/3) بیش از حد متوسط و در مؤلفه استفاده از فناوریهای جدید آموزشی (49/2) کمتر از حد متوسط است و بین نظرات پاسخگویان از لحاظ جنسیت و سابقه تحصیلی تفاوت معنیداری در سطح 05/0 < p دیده نشد. با توجه به وضعیت مؤلفههای الگوی (NADE-TDEC) لازم است دانشگاه پیام نور قم در خصوص بهبود کیفیت فناوریهای نوین آموزشی اقدام کند.
کلید واژگان :کیفیت برنامههای آموزشی؛ دانشگاه پیام نور؛ الگوی (NADE-TDEC)؛ ارزیابی کیفیت
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک