از آنجا که در آموزش زبان انگلیسی منحصراً از ایدهها، تئوریها و شیوههای غربی استفاده میشود و ارزشهای اسلامی در محتوای آموزشی انگلیسی به حاشیه رفته است، بحثها و چالشهایی از سوی محققان مسلمان رشته آموزش زبان مطرح شده است. تحقیق حاضر با رویکردی تاریخی به توصیف و تحلیل مباحث تئوری آموزش زبان و تربیت اسلامی میپردازد به این امید که راهی برای مطالعه بیشتر تربیت اسلامی در تئوری و عمل آموزش زبان باز کند. همچنین، تحقیق حاضر، محققان مسلمان آموزش زبان انگلیسی را به بازبینی و بازطراحی رشته تحصیلی بر مبنای دیدگاهها و روشها و تئوریهای تربیت اسلامی فرا میخواند. بنابراین، در مرحله اول به بررسی ریشههای ما که تربیت اسلامی منجر به شکوفایی تمدن اسلامی شده پرداخته میشود. در مرحله دوم دوران استعمار که مسلمانان از ریشههایشان فاصله گرفتند و آموزشهای غربی برتری خود را به مسلمانان تحمیل کرد مورد بررسی قرار میگیرد. و در نهایت جنبشهای روشنگرانهای که بازگشت به خویشتن در آموزش به صورت اعم و در زبان انگلیسی به صورت اخص را درخواست دارند، بررسی و مطالعه میشود. امید است که مطالعه حاضر، راه را برای استفاده از تربیت اسلامی در آموزش زبان هموار سازد.
کلید واژگان :جنبشهای روشنگرانه؛ آموزش زبان انگلیسی؛ تربیت اسلامی؛ محققان مسلمان آموزش زبان انگلیسی
ارزش ریالی : 250000 ریال
با پرداخت الکترونیک