مشتريان هر سازمان و هر كسب و كاري مهمترين سرمايه آن بوده و بقاي سازمان منوط به رضايت و وفاداري آنان مي باشد . اگر رضايت مشتريان افزايش يابد تعداد دفعات خريد آنان و توصيه مثبت به ديگران براي خريد از شما نيز افزايش خواهد يافت . در اين راستا يكي از راههايي كه هر سازمان مي تواند خود را به واسطه آن از ديگران متمايز سازد ارائه مداوم كالاها و خدمات با كيفيت برتر در مقايسه با رقباي خود است . محصولات لبني ( دوغ) يكي از اقلام مهّم مصرفي است كه اشتغال وسيعي را به طور مستقيم و غير مستقيم تحت حمايت قرار مي دهد . فروش دوغ در سالهاي اخير سير صعودي داشته و از دلايل آن مي توان به ا فزایش تقاضا ، افزايش توليد با كيفيت بالا ،توجه به سلايق بازار و غيره اشاره كرد. در این تحقیق تاثیر عوامل کیفیتی مارک های مختلف دوغ در میزان رضایت مشتریان مورد بررسی قرار می کیردکه بر این اساس از200 نفر از خريداران دوغ نمونه گیری شد. ابزار اندازهگيري تحقیق پرسشنامه بوده وبراي تجزيه و تحليل دادهها از آمار توصيفي و آمار استنباطي ( آزمون ضريب همبستگي اسپيرون و آمارة Z براي معنيدار بودن ضريب همبستگي و براي متغيرهاي تعديل كننده از آزمون رگرسيون ، چند متغير) استفاده شد . نتایج این تحقیق نشان میدهدکه در سطح اطمينان 90% طرح و برچسب وهمچنین طعم (مزه)دوغ با میزان رضایت مشتریان ارتباط دارد.
کلید واژگان :رضایت مشتری ،کیفیت ،رقابت،مارک
ارزش ریالی : 150000 ریال
با پرداخت الکترونیک