چکیده :

با توجه به بازار در حال رشد نیاز به چابکی زنجیره تامین برای حفظ مزیت بیشتر احساس می شود. این مقاله تاثیر بین قابلیت های زنجیره تامین و عرضه چابکی بر عملکرد شرکت را بررسی می کند و همچنین اهمیت تشخیص عرضه زنجیره تامین چابک و قابلیت زنجیره تامین و اثرات آن بر عملکرد شرکت را بیان می کند. در حال حاضر محیط کسب وکار با فشار ناشی از رقابت سخت ، تغییرات ثابت و سطح بالایی از عدم قطعیت در بازار غیر قابل پیش بینی روبرو است. از جمله این چالش ها نیاز سازمان برای پاسخ سریع به تغییرات بازار به منظور حفظ رقابت و کسب موفقیت در کسب و کار است. چابکی زنجیره تامین توانایی سازمان برای پاسخ به تغیرات غیرمنتظره در بازار و تبدیل این تغییرات به فرصت های کسب و کار است. بنابراین یک عنصر ضروری برای کمک به سازمان در یک محیط آشفته و بی ثبات به شمار می آید. در اين پژوهش در ابتدا مباني نظري پژوهش مورد بررسي قرار گرفته است و اقدام به طراحي مدلي براي تدوين مؤلفه هاي چابكي بر اساس مدل SCOR و ديگر مدل ها شده است. در مدل پيشنهادي توسعه محصول جديد (به عنوان يك مؤلفه اصلي(مدنظر قرار گرفته است. با توجه به يافته هاي تحليل عاملي عوامل جديدي در خصوص طبقه بندي فرآيندها ايجاد شد و بر اساس طبقه بندي جديد مدل مورد آزمون قرار گرفت و نشان داده شد که توسعه محصول جديد و مديريت تأمين و توليد، بطور مستقيم و غيرمستقيم و مديريت تحويل تنها بطور غير مستقيم بر چابکي زنجيره تأمين اثر دارند.

کلید واژگان :

استراتژی محصول، چابکی زنجیره تامین، فرآیند سازمانی، سازمان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک