هدف از این مطالعه ارتباط بین جو سازمانی و مدیریت تعارض از دیدگاه کارکنان است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش توصیفی، همبستگی محسوب میگردد. به منظور گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه استاندارد جوسازمانی سوسمان و دیپ و پرسشنامه استاندارد مدیریت تعارض رابینز(1994) استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان بوده که نمونه آماری براساس فرمول کوکران؛ 194 نفر می¬باشد. به منظور تحلیل استنباطی دادههای حاصله از ابزارهای اندازهگیری از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون و آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج آزمون نشان میدهد که بین جو سازمانی و مدیریت تعارض و مولفههای آن(عدم رویارویی و عدم رقابت (اجتناب)، کنترل(رقابت)، راه حل مداری (همکاری و مصالحه)) رابطه معناداری وجود دارد. همچنین براساس آزمون فریدمن، عدم رویارویی و عدم رقابت (اجتناب)باضریب 05/2دراولویت اول قراردارد، در نتیجه بیشترین رابطه را با جو سازمانی دارد و در ادامه راه حل مداری (همکاری و مصالحه) باضریب 04/2دراولویت دوم و کنترل(رقابت) با ضریب 93/1 در رتبه سوم و پایانی قرار دارد درنتیجه کمترین رابطه را با جو سازمانی در ناجا دارد.
کلید واژگان :جو سازمانی، مدیریت تعارض، کارکنان، هرمزگان.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4157527215972404
- سال انتشار : 1398
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصل نامه علمی دانش انتظامی هرمزگان
- برگزار کنندگان :
- ISSN : 2383-4021
- تاریخ ثبت : 1398/09/11 11:05:59
- ثبت کننده : سیدمهدی احمدی بالادهی
- تعداد بازدید : 193
- تعداد فروش : 0