چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی ارزشیابی توصیفی و سنجش کلاسی در دانشآموزان سرآمد با نیازهای ویژه می باشد، با توجه به اینکه تحت عنوان قانون آموزش کودکان ناتوان یا IDEA هیچ کودکی نباید از حق آموزش محروم شود این اهمیت دوچندان می شود چرا که ارزشیابی سنتی از کارایی لازم برای سنجش عادلانه ی این کودکان برخوردار نیست ،لذا ارزیابی و سنجش عملکرد این دسته از دانشآموزان، که از طیف گستردهای از اختلالات روانشناختی یا فیزیکی رنج میبرند، اهمیت ویژهای دارد. روشهای توصیفی و سنجش کلاسی به عنوان ابزارهایی مؤثر و کارآمد در این زمینه شناخته میشوند. این روشها امکان ارزیابی دقیقتر و شخصیتری از عملکرد دانشآموزان را فراهم میکنند و ارتباط نزدیکتری بین معلم و دانشآموز را تقویت میکنند. همچنین، ارائه بازخورد سازنده و مفید به دانشآموزان، از مزایای این روشهاست که به بهبود عملکرد و پیشرفت آنها کمک میکند. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که ارزشیابی توصیفی و سنجش کلاسی میتواند بهبود چشمگیری در فرآیند آموزش و یادگیری دانشآموزان سرآمد با نیازهای ویژه داشته باشد

کلید واژگان :

ارزشیابی توصیفی ،سنجش کلاسی، دانش آموزان سرامد ، نیازهای ویژه.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک