هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر راهبردگرایی بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی قابلیت های بازاریابی در بانک سپه استان اردبیل می باشد. تحقیق یاد شده از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی - همبستگی و از نظر اجرا میدانی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان بانک سپه (1. بانک سپه سابق؛ 2. قوانین، 3. انصار، 4. مهراقتصاد، 5. موسسه اعتباری کوثر، 6. حکمت ایرانیان) و تعدادی از ارباب رجوع استان اردبیل تشکیل میدهند که تعداد آنها برابر 415 نفر میباشد. و تعداد نمونه 199 نفر با روش نمونه گیری تصادفی با استفاده از جدول مورگان انتخاب شد. ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات، در این پژوهش، سه نوع پرسشنامه استاندارد بوده است. داده های جمعآوریشده با استفاده از نرمافزارهای SPSS و SMARPLS مورد تجزیهوتحلیل قرارگرفتهاند. نتایج حاکی از این تحقیق ضریب های مسیر بین فرضیه اول؛ 0.685 و مقدار آماره t نیز 21.70 بدست آمده است و در فرضیه دوم؛ 0.482 و مقدار آماره t نیز 33.51 بدست آمده است و در فرضیه سوم؛ 0.599 و مقدار آماره t نیز 41.52 بدست آمده است و در فرضیه چهارم؛ 0.490 و مقدار آماره t نیز 22.30 بدست آمده است و در فرضیه پنجم؛ 0.604 و مقدار آماره t نیز 22.81 بدست آمده است و ضریب مسیر در فرضیه ششم؛ 0.540 و مقدار آماره t نیز 50.18 بدست آمده است که نشان میدهد راهبردگرایی و ابعاد آن و قابلیت های بازاریابی بر وفاداری مشتریان تأثیر معناداری دارد.
کلید واژگان :راهبردگرایی وفاداری مشتری قابلیت های بازاریابی بانک سپه استان اردبیل
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4174316372219324
- سال انتشار : 1403
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : مطالعات راهبردی در کسب و کار 24-43 : دوره 2، شماره
- برگزار کنندگان :
- ISSN : 3041-895X
- تاریخ ثبت : 1404/01/08 16:38:42
- ثبت کننده : مهندس فاطمه حسین زاده جناقرد
- تعداد بازدید : 9
- تعداد فروش : 0