چکیده :

مقاله حاضر با هدف تبیین راهکارهای عملیاتی توانمندسازی نیروی انسانی در شركت‌هاي پخش در ايران تدوین شده است. نتايج مطالعه حاضر نشان داد که پایین بودن سهم هزینه های آموزش و تحقیق و توسعه در شرکتهای پخش، سهم پایین شاغلان دارای آموزش حرفه ای، سهم پایین کارکنان استفاده کننده از رایانه، متوسط سهم پرداخت الکترونیکی از کل مبادلات بازرگانی شرکتهای پخش دارای تجارت الکترونیکی و سهم پایین شرکتهای استفاده کننده از دستگاههای بارکدخوان از عمده ترین مشکلات نیروی انسانی در این شرکتها به شمار می رود. به این روی راهکارهای توانمندسازی نیروی اسنانی را می توان به صورت ارتقای سطح تعامل سازمانی و حرفه ای (بخشیدن شأن حرفه ای به آنان در سطح درون سازمانی و برون سازمانی)؛ آموزش و تأمین تدارکات لازم در حد برنامه ریزی و هماهنگی برای آنها (اهمیت سرمایه انسانی در مقابل نیروی کار)؛ پیش بینی مشوقهای ارتقای خلاقیت؛ تجهیز شرکتهای پخش به قوانین، دستورالعملها و اطلاعات مورد نیاز شغلی از طریق الزام انجمن به ارایه خدمات اطلاعاتی و فنی مورد نیاز به گروهای ذینفع (واحدها) برشمرد. اما با توجه به اهمیت تأمین مالی در شروع هر فعالیت ضروری است که سازوکارهایی جهت تأمین مالی شرکتهای پخش پیش بینی شود.

کلید واژگان :

راهکار عملیاتی، توانمندسازی، شرکتهای پخش



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک